I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amerikans medborgare

Övrigt - Blandat

   

2006-10-29 01:12

Amerikans medborgare

Ok, det här är jävlig ogenomtänkt och jag vet faktiskt inte varför jag skriver. Morsan bustar väl in i mitt rum snart och gormar om att jag ska sova men jag måste få ur mig det här innan jag slafar så jag inte glömmer.

Har inga ambitioner i mitt liv och det känns ofta som jag bara vill drop dead. Har en taskig utbildning och 0 erfarenhet. Men jag är också väldigt rastlös och vill verkligen inte ligga hemma och göra nada. Så här det iaf:

Jag såg ett program förut där det var 2 uniformerade grabbar som sprang runt och värvade kids till Irakkriget som USA för idag. De gick i princip fram till vem som helst, skolans geek som skolans thug, och bar i princip på sina knän att de borde ta värvning (ungefär som Comviq-säljarna på plattan försöker övertala en). Eftersom jag inte fick göra lumpen här i Sverige (fråga 1. Kan man mönstra fler än 1 gång?) så fick jag lust att göra den för konservativa freaks i väst. Jaja, jag vet att kriget är skit och Bush är vår tids Hitler bla bla bla. Jag brydde mig en massa förut och för 6 månader sen skulle jag hellre dö än att ta till vapen för rika företagares feta arslen. Men nu är det som det är, mitt politiska intresse har svalnat rejält och jag är som sagt rastlös. Nu till saken!

Hur lätt(svårt?) är det att bli amerikansk medborgare? (Är det bara fritt fram att ta värvning då?)


Om jag nu skulle bli det (Am. medb.), är det möjligt att bli svensk medborgare once again bara sådär? Eller tar det en väldans tid?

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor