I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag måste dopa mig för att somna...

Övrigt - Blandat

   

2006-10-28 15:31

Jag måste dopa mig för att somna...

Varje natt händer samma sak. Jag har brutalt svårt för att somna och alla de gamla beprövade knepen: klia på magen, lite varm mjölk och den vackraste vaggvisa nån känner, funkar inte för fem öre. Mina ögon är fortfarande vidöppna, mitt sinne fullständigt klarvaket och allt jag vill göra är att hoppa i så många sängar, på så kort tid som möjligt.
 
Istället har jag annammat ett system som fungerar på ett lite annorlunda sätt och dessutom innehåller några andra deltagare. En bra bok, en fet podcast eller någon skön stand-up session i mp3-format konsumeras och efter en timmer eller två glider mitt operativsystem in i viloläge. Allt fungerar ganska smärtfritt, men det känns ändå lite snopet att behöva "dopa sig" varje kväll för att kunna somna. 


Någon som känner igen sig, och har några bra tips på hur jag kan återgå tïll min forna status och förmåga att somna som ett mätt och belåtet spädbarn?

Alla tips är välkomna...

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.