I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Parkeringsbothelvete

Övrigt - Blandat

2006-10-26 18:26

Parkeringsbothelvete

Åkte på en jävla parkeringsböter idag på 700 kr

enligt punkt 06: i vägkorsning eller inom 10m f korsande körbanans närmaste ytterkant

alltså jag stod för nära korsning fast på andra sidan i ett bostadsområde, där det står bilar varje dag.

Tydligen är inte nått fota taget och 700 kr är fan mkt pengar för mig..

Vad kan jag göra, ?vad ska jag säga när jag överklagar, tips..

jag vet att de är nästin till omöjligt men jag testar o hör med er.

utfärdades den 23e, och idag är de 26e. och den var helt blöt när jag såg den. kan ju bara strunta i den totalt? för den kanske har spolats bort eller nått hehe?

Holden makes a great deal to australia

2006-10-26 18:49
Nopes, du måste betala även om du överklagar, så även om du vinner så får du inte tillbaka pengarna förrän typ om ett halvår.
Jag har försökt, och jag har misslyckats. Är det inte ett uppenbart fel de har gjort så har du dessvärre inte mycket att hämta.

2006-10-26 18:59
Bit i det sura äpplet, det fick jag :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-26 19:19
10 meter från korsning gäller..  oavsett vilken sida =S
Jag har ingen forumsignatur.

2006-10-26 19:49
Åkte på böter för en jävla städdag, tycker parkeringsautomaterna borde sluta fungera de timmar de ska städa så man fattar att de är nått vajsing... eller åtminstone ska de stå på den lilla skärmen, städning 16-22 eller vilken tid de nu är... hm

2006-10-26 21:00
fan också.. aja får väl betala ändå
Holden makes a great deal to australia

2006-10-26 22:32

Man behöver inte alls betala skiten förän man blivit dömd i domstol. Sen att det är rätt svärt att vinna i domstol är en annan sak. Däremot kommer dom skicka inkasso på dig även fast du har överklagat, för att skrämma dig till att betala. Uppdrag granskning tog upp det här för ett tag sen, finns säkert på svt.se så får du se vad som gäller.  

If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2006-10-26 22:36
även om den spolas bort så är det ju datoriserat så då får du ju en påminelse i vilket fall.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2006-10-26 22:40
Vänta tills du får en påminelse med att pröjsa. Kan ta månader innan man får den. Spec om det är sthlm stad. Är det Carpark eller annat privatägt företag så går det undan.

Men vänta är mitt tips och en påminelse kostar inte dig något alls.

Har själv 2-3 styckna obetalda som ligger och väntar i snart 2 års tid. Har fortfarande inte fått någon påminelse för dom.
-- Mellanslagsanvändare --

2006-10-26 23:17
jag torska för precis samma sak för några månader sen. men pappa tyckte synd om mig så han betalade hälften =)
ÄBOD

2006-10-27 06:02
Tråkigt för dig.
Själv fick man betala 400 spänn för att man stod på en parkeringsplats man har betalt för men att biljettjäveln hade hamnat på golvet...
Jg kan ändå bevisa att jag har köpt biljetten men ngn förlikning gick de inte me på de jävlarna.
Men hämnden är ljuv, hämnden är ljuv... MOA HA HA HA HA (valfri psykadelisk fiol-snutt)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-27 09:22
sånt e jävligt bull, åkte på 400 för nån vecka sen.
de e tyärr inte mycke man kan göra utom at acceptera att man gjort fel, vilket bde jag o de flesta andra som fått bötr gjort. sen kan man ju diskutera dumma parkeringsregler men d hjälper ju inte nu, man får följa de regler som finns just nu o punga upp tyvärr=((
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2006-10-27 09:24
vart kan man få reda på vad alla böter ligger på? finns det nån sida?

2006-10-27 10:20
Jag skulle köpa en bok på Akademibokhandeln i onsdags, hittade ingen parkering så jag fulparkerade på andra sidan gatan där det var parkering/stopp förbud. Är inne i butiken max 5 minuter och när jag kommer ut sitter det en bot på 700 kr på bilen. Det var den dyraste bok jag nånsin köpt....
Special Blend
Betong Stylish

2006-10-27 10:55
Mique:

700 spänn för en bok O.o

fyfan =P

2006-10-27 10:57
Haha har cashat för exakt samma sak och grejen var att jag stod 32 cm fel. Överseende?
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2006-10-27 10:58
sotarpojken P19
boken lär ju ha kostat med grabben

2006-10-27 11:07
....jag vet =P

2006-10-27 11:25
Har p-vakterna måttband med sig eller kör de på ögonmått?
Gerdaman

2006-10-27 11:29
Eh vet inte riktigt men det stod på boten att jag stod så och så mkt ifrån, så jag bara antog att de hade mätt
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2006-10-27 12:02

det brukar finnas en gul markering på trotoarkanten som visar var gränsen går.
Special Blend
Betong Stylish

2006-10-27 13:26
fittparkeringsvakter.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-10-27 16:38
hansel 

mm precis. Syftade kanske på de jävla asen som blev granskade i insider tex. tur att du är så jävla regelrättig av dig. fucking moralkärring
SKU - SKU - SKULASON!

2006-10-27 20:20
I går åkte Jag iväg för att betala en massa skatt på systembolaget. Jag var där inne i ca 10 minuter.
När jag kommer ut står en lapplisa utanför o skriver en parkeringsbot! Jag går fram till honom och säger: Kom igen nu, var lite schysst och riv lappen..?! Snälla, har du inget viktigare att göra en eftermiddag som denna?!
Han ignorerade mig totalt och fortsatte skriva. Jag kallade honom för skrivbordsryttare och han va säkert bög också! Han gav mig en blick och skrev oberört ut en ny bot för att bilen hade slitna vinterdäck!? Då kallade jag honom för din lilla jävla hästskit
Han skrev klart den andra boten och satte den tillsammans med den första på vindrutan och började skriva en tredje(!) Det här höll på i ungefär 10minuter, ju mer ja skrek åt honom, desto fler böter skrev han utan att säga ett enda ord.
Strax därefter tröttnade jag och gick bort till min bil som stod på parkeringen 100 meter bort. Startade bilen och åkte iväg

What I know today, I may not have known yesterday, and what I understand now, differs from what I understood an hour ago.

2006-10-27 22:16
byta nummerplåtar på bilen o kör dit o klaga :P

2006-10-27 22:17
jag känner en bot...
" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3

2006-10-27 22:30
Hedline
Haha, klassiker alltså. Hur fan känner sig p-vakten sen? Kan han riva böterna då?
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2006-10-28 04:52
fader : ja klart som fan dom kan. Dom har ju ett block med sig under skiftet, dom tar kopian, och bötestagaren får originalet, med inplastning. Sen när de går av sitt skift så lämnar de in sina kopior och de datorförs.

Altså kan dom bara riva skiten o slänga i valfri papperskorg och ge fan i att datorföra.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-28 09:27
Njeah Vissa bolag har ju maskin som printar ut lappen. Och skickar direkt till en server.

Har fan vart på arbetsintrevju på carpark en gång.. ;)

De bara du får räkna med att folk kommer och gastar på dig. Du är hatad utav allt och alla, men kom ihåg att det är ditt jobb och det är inte ditt ansvar det är faktist markägarn som bestämer hur folk får parkera etc. etc.

Jag bara fine! det är lugnt 18 pap i månaden för att lappa bilar visst.. ;)

Fast jag fick inte jobbet ;( Har än idag inte fått något svar på varför heller.. ;/
-- Mellanslagsanvändare --

2006-10-28 10:45
Hade folk kunnat parkera så som man ska så hade man inte behövt lapplisor. Så sluta gnäll.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-10-28 11:17
"Hade folk kunnat parkera så som man ska"

Ja, fy fasiken för folk som står 9m från en korsning. Har full förståelse att folk blir sura...

2006-10-29 20:30

hörstedt.. mm precis, eller som jag när jag stog 20 minuter över tiden efter att ha stått parkerad i 6 timmar på samma plats. fan att jag inte skärpte mig.

2006-10-29 20:37
å andra sidan så kanske det finns tillfällen som ni klarat er, där vakten kanske tänkt, "men vafan..det där är ju lugnt...är den kvar när jag kommer igen så´lär jag väl bota den"...och du/ni klarat er.

Men det vet man ju aldrig om. Det finns säkert nån vettig människa..
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-29 20:37
Nej de är bitches och slynor allihopa. annars hade de aldrig jobbat som det där.

Lyricist

2006-10-29 22:54
Jag fick parkeringsböter för att jag stog i skolrondellen där det står bilar varenda dag haha. Tur att dom inte såg mig när jag parkerade 1m ifrån entren och gick på lektion^^ Det är nog bara att betala