I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pokerböcker

Övrigt - Blandat

2006-10-23 16:50

Pokerböcker

Vilken/vilka sidor är billigast på internet på pokerböcker?
Någon som har någon sida att rekommendera?

Tack i förväg.
cìaó

2006-10-23 17:01
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2006-10-23 18:43
whitebuffalo har nog iaf en chans att bli svenskalärare till skillnad från vissa andra.

Nej, men seriöst. Dan Glimne har väl släppt någon DVD samt ett par böcker vad jag vet.

Pokerhandboken
och Poker med Pokermiljonen finns ju. Har båda, har dock inte kollat igenom dom. Men det finns säkert en del goda tips där ;)

2006-10-23 19:16
asså shit vilka människor det finns.. sitter o hackar på snubben för han gjorde ett stavfel.. garvar alltså till hur patetiskt det är.. griniga människor..

hur som helst till ämnet..

köpte poker teori av david sklansky på internetbokhandeln, vet inte om det är billigast men helt klart prisvärt! checka
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs

2006-10-23 20:56
C-Line
skillz
dRn-
tackar :)

I Poker teori av Sklansky går han igenom ingående om pot-odds osv?

2006-10-23 21:28
Köper du den på svenska är felstavningar ditt minsta problem, det kan jag lova. Jag tror inte det finns en ordentligt översatt pokerbok på svenska marknaden...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-10-24 01:20
skillz, läser du dan glimne-böcker kommer du bli lika sopig som han.

då vill jag spela mot dig :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-10-24 01:25
mörkpokerkapitlet är väl lite småintressant om ej komplett

även dåliga böcker kan vara värda att läsa :)

2006-10-24 01:49

Läs pokerhandboken av Dan Glimne, om du inte redan kan spela. Kan du spela, men vill bli bättre, testa Sklanskys böcker eller Supersystem 1 och 2.

Just my 5..

2006-10-24 02:18
Hmm, förstår inte varför du rekommenderar Glimnes bok för den som inte kan spela. Enda fördelen den har mot andra mer erkända böcker är väl att den är på svenska, om det nu ens är en fördel :)

2006-10-24 02:18
tråkigt att du förstörde flamewaret också :D

2006-10-24 08:57
Pokerhandboken är ju i princip en direkt kopia av Sklansky's poker teori.. Så köp Sklansky's om du ska ha någon av dom två..
Super system böckerna är rätt värd..
Finns några bra böcker om psykologin i poker och om tells, kommer dock inte ihåg namnen nu...
Kollar bokhyllan när jag kommer hem.

2006-10-24 15:39
Någon som läst Sklanskys Theory Of Poker?
Funderar på att köpa Pokerhandboken, men är rädd att den ska vara för basic. Ni som läst den, riktar den sig bara mot nybörjare? Eller är den läsvärd för en hyggligt avancerad spelare?

2006-10-24 16:04
Theory of poker riktar sig inte till nybörjare, och det är inte heller en guide för att lära dig spela. Det är redovisning av teoretiska studier, och du kommer nog inte ha mycket nöje av den till att börja med.

Personligen tycker jag att du kan lära dig grunderna genom att lsäa lite siter. Köp sen nl and pl av ciaffone och whatever, sen ss1 och ss2. Theory of poker är också värd att köpa, men ta den när du redan kan spela och har hyffsat goda kunskaper om spelet.

måste ge dig lite tips också. spelet är inte i närheten lika bra som för några år sen, och det är inte i närheten lika enkelt att göra pengar.

2006-10-24 16:12
Gör en pokerbot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.