I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boende i Uppsala.

Övrigt - Blandat

2006-10-19 22:18

Boende i Uppsala.

Tjenis.

Har planer på att börja studera i lärosätet Uppsala till våren.
Och just därför är jag intresserad av; vart man bör bo för att ha nära till uni/centrum.

För att minska risken med en massa tips om korridorboende eller sunkiga rum ute i något missanpassat ghetto, så vill jag helt enkelt säga; Tipsa om en fräsch 1 eller 2a bostadsrätt, och jag har pengarna..capish?

My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2006-10-19 22:22

missanpassat ghetto?  hehe

tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa!
kan ja få köpa en skiss av dej??..
Styleline x2

2006-10-19 22:22
Det är väldigt svårt att få tag i bostad i Uppsala.. Men jag skulle föredra Flogsta.. Fixa en cykel och du cyklar till Universitet på 10min max
Det som inte dödar, det härdar!

2006-10-19 22:35
Vadå svårt? Bara gå in på hemnet eller liknande sida och köpa sig en jävla lägenhet, hur svårt kan det vara?

2006-10-19 23:13
köp en lya vid rackarberget, 5min cykel i nedförsbacke till stan.

2006-10-19 23:15
psk

Hur jävla kul är det med uppförsbacke på vägen hem då?
Aldrig mer....

2006-10-19 23:17
bra mkt roligare skaru veta..
jag har nerför till skolan.. alltid bra..

man har bråttom till skolan och till stan osv..
men sällan bråttom hem..

simple as that..
cry me a river!
--> thcrew

2006-10-20 00:49
fyfan vad man inte får lust att hjälpa dig

För att minska risken med en massa tips om korridorboende eller sunkiga rum ute i något missanpassat ghetto, så vill jag helt enkelt säga; Tipsa om en fräsch 1 eller 2a bostadsrätt, och jag har pengarna..capish?

Vadå svårt? Bara gå in på hemnet eller liknande sida och köpa sig en jävla lägenhet, hur svårt kan det vara?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-20 04:55
Vad ska du plugga? Universitetet ligger väldigt utspritt..

Jag gissar på Ekonomi eller nått humanistiskt dravel, leta runt Främre Luthagen/Rackarberget...
mensvärk är livets krydda.

2006-10-20 07:45
Haha, fan vad soft att kunna ha det så lätt att köpa. Om du har cashen finns det inga problem att fixa i Uppsala. Finns myyyyycket fina nybyggda lägenheter i och vid stan lite överallt som du antagligen kommer ha råd med om du har cash. Kan inte riktigt peka på vart exakt nu, men det är inte så svårt att hitta så länge man har pengar. Däremot är du fattig och shit blir det ju alltid svårt att hitta nåt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef

2006-10-20 07:47
testa att läsa den här tråden.

Studentkorridorer äger. Men är man rädd och osocial av sig så visst, kör hårt på lägenhetslivet. Då kan du köra festerna hos dig alla fall :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-10-20 07:50
Skriv till peruk har pa whoa, han brukar hjalpa folk med sant.

2006-10-20 08:55

Luthagen, Övre slotts och Kåbo är bra områden. Annonser finns på DN bostad eller Bovision. Behöver du något extraordinärt så kan jag hjälpa dig med mäklarkontakter, men då gäller det att du verkligen kan hosta upp pengarna. Jag har ingen lust att förnedra mig i mitt kontaktnät för att någon vill leka richkid på nätet.

2006-10-20 09:23
apjävel, de är ett spoft området, mkt studenter, när till city.. dessutom är inte en sjuk backe, utan lite lutning bara, så man rullar ner. alla som bor i uppsala kan intyga att de är nice. finns säkert andra ställen som r bättre, men att de är mkt studenter osv som bor där är fakta, dessutom snuskigt nära till stan.

2006-10-20 10:33
Rackarberget är bra studentlägenheter. bor där själv..
Mne det krävs några ködagar..

2006-10-20 10:50
deZZe, inte om man har cash och kan köpa sig en lya som killen ovan tydligen har.

2006-10-20 12:14
Äsch, ta inte tonen jag skrev det på med för stort allvar, var lite kranky igår.

Oracle: Nja, bor i Lund nu, och har flera polare som bor i korridor. Visserligen är det sjyst att alltid ha någon att umgås med, samtidigt så hade jag flippat ut över att stå och vänta på någon lallare som kokar pasta och sen inte diskar efter sig när jag måste tentaplugga.

Har sökt in till både Lund och Uppsala, men det talar lite för Uppsala då jag gärna ser ett miljöombyte, känns lite been there done that på Lund nu.

Hittade denna på bovisionen:

http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=66200756&OBJTYPE=CMBoLgh

Får intrycket (har aldrig varit i Uppsala) att Övre Slotts är det ultimata stället om man vill ha nära till Univ/Centrum samtidigt bo i ett trevligt kvarter. Dock är detta en 1:a, en 2:a, fast runt 45kvm hade väl varit top notch.

Och självklart är jag inte Donald Trumps son, men upp till 1.1 miljoner kan jag sträcka mig, så vet ni något så hojta.

tack för mig.

2006-10-20 14:26
Övre slotts är nice. Där ska jag bo en vacker dag. Hehe. Rätt dyrt dock tror jag.

2006-10-20 16:14
Universitetet ligger som sagt utspritt.. vad ska du plugga?
http://info.uu.se/fakta.nsf/sidor/campus..id0A.html

Men Övre slotts är nog ett säkert kort..
mensvärk är livets krydda.

2006-10-20 17:08
Övre slotts är perfekt, en vän bor där. Annars är allt i luthagen också nice omkring sysslomansgatan, även dragabrunnsgatan har sjyssta lägenheter.