I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Huskurer! [hälsa & utseende]

Övrigt - Blandat

   

2006-10-18 19:11

Huskurer! [hälsa & utseende]

Hej alla söta whoaiter!

De flesta av oss känner till huskurer som ofta gått i generationer i hur man kan ta hand om sig själv och sitt utseende med hjälp av saker man har hemma. Det kan vara allt från grönt te som rensar kroppen från gifter till citronskal för att bleka tänderna. Så kom igen allihop och dela med er av era tips - smått som stort, lätt som komplicerat!

----------------------------------------

Jag kan börja med några enkla tips

Utseende:

Fil/youghurt för ansikte. Ha en stund och skölj bort eller ha över natten. Syrorna öppnar typ upp porerna. Ren magi, huden är sjukt fin dagen efter!

Honung för läppar. Hjälper till att återfukta, men det är ganska värdelöst för egen del då jag inte kan låta bli att slicka av allt...

Gurka för ögon. Ja, tro det eller ej...Trots att det är uttjatat, så hjälper det otroligt bra! Ha i frys/kylskåp ett par minuter innan. Lägg sedan skivor på ögonlocken och mörka ringar försvinner! 

Citronskal för tänderna. Tvätta noga, sedan gnugga skalet mot tänderna, låt vara en stund och skölj sedan bort. Bleker någon nyans iaf. (Vet dock inte om detta faktiskt kan vara en aning skadligt för tänerna...men inget jag fått höra om iaf?)

Olivolja/annan olja(?)
- För nagelbanden. Låt fingertopparna vila i olivolja 10 min. Ta därefter papper, linda runt händerna i 5 ytterligare minuter. Därefter sköljer du av med vatten.

-För hårbotten. Olja in, låt vara i kanske två timmar och tvätta sedan ur håret. Hjälper till att få bort mjäll

Grönt té. Helt sjukt bra man mår efter att man druckit det ett par dagar på morgon och kväll. Hjälper till att rensa kroppen från gifter.


Now. Your turn!

Delam tange barat