I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rödakorset galan pengaskänkning förra helgen.

Övrigt - Blandat

   

2006-10-17 15:08

Rödakorset galan pengaskänkning förra helgen.

Det va något som gick nu på ettan eller tvåan nu i helgen nån jävla gala där de lyckades samla ihop 80 eller 60 miljoner...

Ja jag kom att tänka på, undra hur många procent som verkligen hamna hos fattiga människor. Jag tror inte mer än 20 % kommer dit.

Om 80 eller 60 miljoner plus så mycket som skänks varje år från rika och alla möjliga människor skulle verkligen ha hamnat i alla de fattigas fickor så hade de inte haft lika dålig förutsättningar som de har idag.
Jag vet inte alls hur själva processen går till från att någon skänker pengar till att en fattig tar del av den pengen.

Ända sen jag läste att röda korsetes VD/chef what ever han va körde runder i en sprillans ny jaguar så har jag lovat mig själv att aldrig ge pengar till sånna bolag.

Det enda sätter jag hade gett pengar till fattiga är om jag hade gett de personligen pengarna, eller personligen sett att checken eller pengarna kommer till de fattiga.  Utan mellanhänder.

Tror ni på dessa bolag?

De har varit aktiva sen jag föddes men endån hör man varje dag om hur många som dör av svält.
Jag tror de tar en stor del av cashen själva.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.