I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Montecristo Snus

Övrigt - Blandat

   

2006-10-10 23:12

Montecristo Snus

I eftermiddags började snuset drastiskt försvinna ur dosan och jag sprang kvickt ner till min lokala snuslangare, till min förvåning ser jag ett nytt snusmärke med en mycket fräsch metalldosa färgad i gult och guldigt med röd text där det står Montecristo.

Frågar den käre farbrorn i kassan vad det är? Och han svarar -"Det är det fiiinaste snuset du kan hitta på marknaden min vän, tobaken direktimporterad från Cuba(Havanna), det renaste källvattnet från Norge men gjort här i Sverige, 34 pesetas och den är din, bara din."

Kände mig illa tvungen att köpa dosan fast det höga priset som nästan brändehål i min taniga lilla plånbok. När jag kom ut ur affären så kände jag mig lite lurad, liksom vafan 34 pix för en dosa snus. Men smaken var nästan sagolikt god, rinner lagom dvs relativt mycket och luktar rätt fresh, tyckte först det luktade lite anis men där hade jag fel.

Men iaf ett riktigt schysst snus, ger lätt det en tia om jag ska värdera det, men jag har egentligen ett par favoriter som är bra mycket billigare som håller lika bra kvalité.

Men några fler än jag som har provat montecristo? Isf vad tyckte ni, var det värt pengarna?

Rör inte min prilla !