Nån som har koll på alkos priser ?
Iom, att dom inte visar priset på starksprit på deras hemsida behöver jag lite hjälp. Råkade dricka upp en polares jäger och har kommit överens med han att jag skulle betala han det dagsaktuella alko priset på flaskan. Så, nån som vet eller har en humm om vad en 70-tis jäger kostar på alko?
Pallar inte promenera 15mil till Tornio och kolla
pick up the phone n make a call..
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
320kr/l
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"
Jo, hade tänkt att göra det. Men satt ändå här och tänkte att det kanske fanns ngn finlands-svensk som hade en aning :) Men det lutar mer och mer mot telefonen, hoppas att dom kan snacka svenska..
Moderator
2006-10-09 17:03
Vad är alko för något? På systemet kostar en flaska iaf 237.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
naxer: Hmm, kostar 340kr/l i sverige.. Hade för mig att det var billigare
KaptenKrok: Finska bolaget
150, där i kroken, ska nog fara mot alko imorgon så om inte annat får du veta då ivf!= )
((MAAD))
enligt en polare till mig kostar en 70s jäger på alko runt 13 euro. det var iaf vad han sa..
Niceness!
Iom, att dom inte visar priset på starksprit på deras hemsida behöver jag lite hjälp. Kollat deras hemsida? ett tips bara... Jäkla bra tips. Dock överflödigt om du läst första inlägget.
Yeah!
140-150 för en halvliters jäger iallafall, tror att en 70is låg vid 180 kanske.. kan höra med han som köpte sist vi var där om jag kommer ihåg
Men lika glad är jag för det!
sorry, läste bara frågan...
What is my identity?!
var där för nån månad sen .. tro en jäger gick på 170 max . Inte helt säker ...
"if you cant beat them, join them"
far dit om nån timme, så om inte ett konkret svar kommit så får du svaret om ett par timmar! :)
((MAAD))
davve_d: Underbart ! Tack på förhand :D
Priset Wolfi, man åker dit för priset... starksprit är mycket billigare!
What is my identity?!
Wolfi: När jag fortfarande bodde tre mil norr om Lule åkte vi dit en gång i veckan. Köper man tre flaskor starksprit så har man tjänat in bensinpengarna...
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
davve_d: Hur gick det i finland ? :D
är ju 18 års åldersgräns där, men när man kommer över ett visst alkoholprocentgrejs så är det 20 som gäller, men vilket än alkoholprocentgrejset? och vad kostar en tapio samt en minttu? alltså nu är det så att förr var jag där istortsett varje helg, men allt har försvunnit ur skallen så om någon i trakterna vet så vill jag gärna veta.
MoDo - the Heart of hockey!
20år över 22% Priserna har jag ingen aning om :)
ozzy; Minttu är bajs och en tapio kostar 120 spänn för en sjua och 98 för 5dl tror jag det var ! ...och 22% är gränsen
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Tapion är billigare?! en halvliter mintu kostade ungefär 120 kr?!
150kr jäger(sjua)! =) tapio(sjua) för 110 typ och mintu för 120 (50cl)! räknat med min omvandling av europriserna, =)
((MAAD))
davve_d: Spank you very much! Nu kan min goda vän äntligen få ro :)
och jorma (stavas garanterat inte så) vad kostar det?
davve_d P20 whaat?! fick jag betala samma pris för 20 cl mindre för jägern?!?! är du säker på att de inte var en halvliter du kollade?
Folk i Norrland (ja, allt över Skåne är Norrland) åker till Finland. Vi här i Skåne har systembolag i varje gathörn och Danmark 20 min bort.
och vi i norrland har 20 min till finland