I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Räcker film som bevis?

Övrigt - Blandat

2006-10-06 15:35

Räcker film som bevis?

Hej jag undrar ifall om man tex tar en mobil från ett skåp på en skola så har dom kamror där räcker det som bevis för att åka dit för stöld? Vad kan man göra för att inte åka dit i en sån här situation?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-06 15:37
Använd rånarluva nästa gång.
Föresten,vilken skola i luleå har övervakningskameror ?
AayFukYuuuu :@

2006-10-06 15:41
Universitetet ? Hela alle' n utanför är iaf övervakad

2006-10-06 15:45
Det räcker som bevis om dom kan identifiera dig från inspelningarna (och det är ju det kamerorna delvis är till för så antagligen är dom så pass bra att det faktiskt går att se att det är du). 
Så mitt bästa tips är att helt enkelt låta bli att ta saker..

2006-10-06 16:26
Syns det att det är du förstår du väl själv att det räcker som bevis?

2006-10-06 16:27

nu ligegr du risigt till, det finns bara en sak du kan göra för att rätta till detta. Bryt upp skåpet å lägg tillbaka mobilen.

sen säger du bara att du fick låna den om nån klagar.

2006-10-06 16:32
Du är körd, grabben. Men jag önskar dig inte lycka till.

2006-10-06 16:38
Med filmen och den här tråden kan dme nog lägga ihop 1+1

Köp dina saker som alla andra så slipper du oroa dig!
Last sight me as a lion. now take care see u in Zion!

2006-10-06 17:14
Hahaha, fel ställe att fråga på
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!

2006-10-06 17:25
man kan köpa små tröjor som man har till hundar på Rusta, sen klippa sönder dom, och vips så han man en billig rånarluva, inte så jävla stylish kanske, men cheap

lite farbror frej såhär en fredageftermiddag
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2006-10-06 17:30
Du kan alltid hävda att någon i sann Mission Impossible anda har dragit på sig en Majk-mask och försökt sätta dit dig.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2006-10-06 18:12
dom kan väl inte sätta dit dig om det inte syns att du tar en mobiltelefon från skåpet heller... jag menar vem som helst kan ju bara bryta upp ett skåp utan att ta någonting... det är väl inte samma straff.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2006-10-06 18:16
arj-som-fan

du har helt rätt! på bandet måste även finnas vad som tas ur skåpet! annars kan du bara hävda att du tog fel skåp för du va chockad över att hunden dog eller vad som helst!

så även om det syns att det är du på bandet så räcker det inte.....alltid! lite beroende på vad och så!

men men!

lycka till och hoppas det inte var någon Nokia 3310!
"Håll Käften, din jävla arbetare. Annars kommer jag ner och slår ihjäl dig med plånboken", okänd 08:a på Marstrand