Sex och samlevnad, smakupplevelser och bakupplevelser
Upplevelse, del uppförande. Störande? Törna emot de oliktänkande. Ursäkter är orelevanta. Varför lägga ner tid på bagateller. Vad vore Jean Pommefritt utan sin baguette? Lycklig? Kåt? Dumsnäll? Ingen bryr sig förrän man påstår motsatsen, sedan bryr någon sig om ironin. Ingen är någonting. Alla är ingenting. Någon är ingen. Alla är något. Idioter. Idioter som vadar omkring i ett hav av fransk potatis. Räddningsfartyget är en lemonadbutelj, men av märket Jaffa, så ingen vill rädda sig. Det är inte värt det. Inte med tanke på smakupplevelsen.
Uttryckt, ryckt ur uttrycket upplyft, nedförd av uppförandet. Uppriktigt sagt, var på din vakt, du vet aldrig när tingen tappar sin prakt. "Det står utom min makt nu", det perfekta nedskrivna brottet, ställ dig utanför sammanbrottet. Det är overkligt lätt att blunda när man helst låter bli att se. Snubla på ditt eget krokben. Oerhört givande upplevelse.
Cigaretten smakar kokos. Det är en givande smakupplevelse. Toaletten rymmer två arslen, om inte flera. Det är en bakupplevelse. Ibland önskar jag finstilt, att mina upplevelser vore förpaketerade och försedda med varningstexter. Far kan inte få upp min kokosnöt heller, så jag drog på min palestinasjal och min munkjacka och invaderade hans villa samtidigt som jag spelade "What a wonderful world" ur boomboxen och tjöt "ut med fascistligisterna!"
Pojke försedd med varningstext: "Pojke skadar allvarligt sig själv och personer i sin omgivning." Psykiskt, utan dessvärre fördomar. Mest själv sig, men den negativa karman är smittosam vid långvarig fysisk kontakt och kravfyllda förhållanden. Vilken jävla smakupplevelse denna dag har varit. Som att åka till Göteborg.