I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förkorta sina ben?

Övrigt - Blandat

2006-09-30 16:15

Förkorta sina ben?

Hej whoa!

Jag är väldigt lång och vill inget hellre än att bli cirkus 5-8 cm kortare. Har sett någon dokumentär där man förlängde benen, men jag vill alltså det motsatta. Vilket känns som en enklare process, eller?

Är det någon som vet något ang. ämnet? Eller har någon egen erfarenhet? Kanske nån länk man kan läsa vidare på?

Jätte tacksam för hjälp!
/Anna

2006-09-30 16:16
hur lång e du nu? jobbigt att va för lång som tjej.
jag levde för kicken , precis som du

2006-09-30 16:16
Ja eller så accepterar du dig själv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-30 16:17
Varför vill du bli kortare?

2006-09-30 16:21
ställ dig under en hiss och be en vän klippa av snöret
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2006-09-30 16:23
Hugg av fötterna.

2006-09-30 16:28
jag är 1,86 cm. Jag vill bli kortare för att jag har väldigt låg självkänsla pga. min längd, känner mig klumpig med.

Glömde be er att skippa de oseriösa inläggen, tack!

2006-09-30 16:30
ehh vi kan byta, jag kan få ngra centimeter så blir du kortare;)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

1,86 var inte ens långt...
"life's a garden, dig it."

alltså sånt här gör mig så jävla less, du har låg självkänsla så du ska anpassa dig och bli kortare så att du känner dig som alla andra och kan äntligen bli lycklig! yes! eller så inser du att problemet sitter på insidan och jobbar med ditt självförtroende istället för att göra något så drastiskt. Det spelar la för fan ingen roll om du är lång!
Toastare

2006-09-30 16:31

processen att göra någon kortare lär vara lika svårt som att göra någon längre. När de gör folk längre så bryter de benet, sätter fast med metallskruvar, låter ny benvävnad bildas och så stretchar de ut benet.
På samma sätt borde man rimligtvis göra för att göra någon kortare...

eller så förbättrar du ditt självförtroende, lär dig älska dig själv och ser fördelarna med att vara lång...
Jag skyller allt på Emma!

2006-09-30 17:50

Med sånna ingrepp lär du riskera att bli handikappad, är det värt det??

2006-09-30 17:56
Fatta om du nu skulle göra dej kortare genom att, låt oss säga "såga" av en bit på varje ben, skulle inte musklerna och alla senor längs benet bli onödigt långa och slappa?

Haha har ingen aning men fyFAN vad onödigt när du inte ens är lång?
^ Smart sagt.

2006-09-30 17:58
Liksom okej om du är 2,20 och satsar stenhårt på en karriär som dvärg.. men förfan... 1,86?? whoa....
^ Smart sagt.

2006-09-30 17:58
Du vet inte hur många som vill vara över 180...
utnyttja det.
Bli fotomodell, eller nått.

2006-09-30 18:02

Att vara lång är vackert! Ge det lite tid, du kommer börja gilla det. Jag är 1.84, har också kännt mig klumpig och stor jämför med mina kompisar (min bästa vän är 1.60), men försök att koppla bort det.
Gå inte runt och skäms, för det är så fult med långa personer utan hållning. Sträck på dig och var glad att du inte ser ut som alla andra :)

suck it up!

2006-09-30 18:13
Det behövs mer än längd för att bli fotomodell.

Jag skulle också säga att ditt problem snarare är psykiskt än fysiskt.
Om du träffar en kille som är längre och ni älskar varann osv så skulle du inte ens tänka på det. Fan inte svårt att hitta killar som är över 1.86 som defenitivt diggar brudar i din längd. Däremot kan jag tänka mig att om du skaffar en kortare kille så kanske det sänker ditt självförtroende eftersom det då blir någonting som du ofta blir påmind om.   

Lycka till  

2006-09-30 18:14

halloj tjejen...
Jag vet ingenting om frågan du egentligen ställer, men jag tycker det verkar himla onödigt.

Skäms inte för att du är lång, det är jättefint (mitt tycke) och vi ser alla olika ut. Det finns ingen som grunnar på detta som du själv gör så försök jobba med det  istället.

Modell har man visserligen eventuell chans att bli om man har rätt längd och rätt utseende i övrigt (det som gäller i tiden..) O kan både knäcka och stärka en beroende på hur man är som person. Många av de som gick med hunchbackböj i skolkorridorerna blommar dock upp av att modella.
Men iaf ...det handlar ju inte om det utan om att du måste acceptera den längd du har och kunna tycka att du är bra nog ändå. Var stolt över dina långa spiror !

2006-10-01 14:26
Finns väl inge snyggare/sexigare än tjejer med långa sexiga ben!!

2006-10-01 14:27
Gå inte runt och skäms, för det är så fult med långa personer utan hållning.

word, det ser förjävligt ut när tjejer drar fram axlarna och hukar sig för att dom tycker att dom är för långa, 1.86 är chill, nemas problemas, och sträck på dig för tusan! hooka en bra hållning, operation är totalt onödigt
Opinions are like rap careers, everybody's got one.

2006-10-01 15:18
Tycker allting är töntigt. Var nöjd med att du kan stå upp överhuvudtaget.
My heart lives in my vagina.

2006-10-01 15:19
fråga din läkare. om inte annat kommer han/hon få sig ett riktigt gott skratt.

2006-10-01 15:31
 o shiiez   !  that`s a huge bitch
Jag fiser THC !

2006-10-01 15:43
man kan nog inte bli kortare med man kan operera så att benen inte växer mer . han e polare som gjort de .

2006-10-01 15:59
Har aldrig hört talas som en sådan operation, men den lär ju vara mer komlicerad än en benförlängning. Dom kan väl inte kapa musklerna och alla senor osv.
Tänk också hur skumt det skulle se ut med värsta stora överkroppen till skillnad från benen.
Näe jag tycker inte att du ska satsa på det.
Igår på jobbet hörde jag Mikael Persbrandt ge en komplimang till en jättelång tjej.
puss