I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

anställningsintervju

Övrigt - Blandat

2006-09-28 19:16

anställningsintervju

tja, som ni fattar ska jag på anställningsintervju och undrar lite grejer iom att det är den första jag är på, evah. jobbet består av att stå i kassan i nån random affär i lund, så inget speciellt jobb på så vis.

vad är det som gåller dårå? vad kan dom tänkas fråga? vilka egenskaper vill dom att man ska ha? har hört rykten om att dom vill att man ska säga en av sina dåliga egenskaper, men hur fan gör jag det? jag vill inte dra nån lam ursäkt typ "jag har svårt att säga nej" det låter ju hur fattigt som helst. å andra sidan kanske jag inte ska säga att jag har ett uselt morgonhumör o dyl.

så, lite tips och trix från nån erfaren, eller oerfaren för den delen, är möe välkommna.

Opinions are like rap careers, everybody's got one.
Producent

2006-09-28 19:17
Fråga dina vänner & familj vad du har för dåliga egenskaper.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-09-28 19:23

Det kanske kommer ngn fråga ang jobbet. Vid kassajobb brukar dom inte vilja att man lämnar kassan. Det är definitionen av "kassavana". Spelar ingen roll om Reinfeldt blir knivhuggen i butiken du lämnar inte kassan hur mkt du än skulle vilja avsluta jobbet själv.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-28 19:27
http://www.whoa.nu/community/forummessage.asp?topicID=502181&forumID=12
Holden makes a great deal to australia

2006-09-28 19:43
jag vet inte det där med att dom frågar om dåliga egenskaper...aldrig fått en sån fråga på en anställningsintervju

alltså det är väl jävligt enkelt egentligen, om du inte är alltför slow så kan du väl räkna ut ungefär vad dom vill höra och så säger du precis dom grejerna...
skriv kort, helst inte alls
Producent

2006-09-28 19:49
På nästan alla anställnings intervjuer jag har gått på i år har jag fått frågor om mina negativa egenskaper och jag har varit på circa 10 inervjuer i år.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-09-28 19:51
om dom ställer en sådan fråga är dom dåliga intervjuare.
det är min erfarenhet.
dom går bara på rutin och är egentligen inte intresserade en ens personlighet.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2006-09-28 20:19
ok :0

2006-09-28 21:14
ljug om du inte kommer på någon dålig sida! säg att du hatar människor.

nä men jag var på en intervju där dom frågade det, jag blev bara helt ställd å sa att jag inte kunde komma på något. fick arbetet endå. jag tror det mer handlar om vilket intryck du ger, visst så spelar det du säger roll, men verkar du social, vettig och ansvarsfull så är det väll lugnt.
klä dig anständigt & å va dig själv. är du vettig får du arbetet (om du inte är invandrare, utvecklingsstörd eller bryter "normen" på något annat "negativt" sätt). om du inte får arbetet så är du endå en erfarenhet rikare.

lycka till.
Jag är bra - du är dålig.

2006-09-28 21:31
om du är rökare kan du alltid säga att det är en dålig sida....
 http://www.myspace.com/charlychanter

2006-09-28 21:40
tror också att det handlar om att göra ett bra intryck. enklast är ifall man är sig själv, så är det iaf för mig (eftersom jag är en så fantastisk människa).
It's only gay if balls are touching

2006-09-28 23:47
nu blev jag sjukt nyfiken eftersom jag bor i lund.. vilken affär är det?

2006-09-29 02:44
glöm ärlighet..

Säg att du är dålig på att säga nej. Allt för ofta tar di på dig mer än vad du klarar av. Dumsnäll typ.
Walk an live, talk and bum a claat ded´

2006-09-29 11:27
aight, tack folk =)

aannnaa F20

det vågar jag inte säga, då springer du dit coh snor mitt jobb ;> eller ja iofs sa dom att dom letade efter en ung kille så jag antar att jag är utom fara, grahns ere, pappershandeln

2006-09-29 13:53
hur sjuka? :>

2006-09-29 16:00
jag arbetar i affär. när de frågade om mina negativa sidor berättade jag att jag e lite för snabb o spurtig ibland så jag själv kan tycka att det blir lite slarvigt.de äääälskade svaret!i affär ska man va kvick.men sen att dte visade sig att jag inte alls e sån utan ganska lat e en annan sak.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-29 16:49
dapimp: tack för tipset! är en kille egentligen..
nä bara skojja.
hoppas du får det då. var dig själv (om du har en bra personlighet ??) =)

2006-09-29 17:51
min personlighet är usel så jag kommer tyvärr behöva ljuga mig igenom hela intervjun

näääääääääääääääääääääääääääääääääää :p

2006-09-29 17:52
och tack minibrus, det lät som ett bra svar, och det är dessutom sant ^^

2006-09-29 17:53
du kan säga att du är typ överkänslig och "tar med dig jobbet hem" det är ju itne så bra men inte SÅ dåligt om man har ett kassajobb heller :P typ..

vilken affär btw? nån kul?

2006-09-29 18:55
Att säga att du har dåligt morgonhumör suger ju när du ska hanskas med kunder. Säg nåt som inte har med jobbet att göra.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...

2006-09-29 19:25
det bästa du kan göra är att vara helt ärlig. och låt din fantastiska personlighet lysa igenom. säg att du har lätt för att lära dig nya rutiner osv.
We call them winerbrods.

2006-09-29 19:35
men samtidigt kan jag ju inte bara står där och slicka arsle, man kan ju inte smör hur mycket som helst, vad är bra att säga och vad är det inte?

sofijaaa

en pappaershandel, så det är väl lagom exotiskt :p

2006-09-29 20:01
Jag har inte så stor erfarenhet av anställningsintervjuer, jag var på min tredje i måndags.

Men ljug inte, verka inte desperat, var lugn och utstråla att du är trygg i dig själv och pålitlig. Var vaken, ställ lite frågor till den som intervjuar dig. Det visar att du är intresserad och nyfiken, ha ögonkontakt. Men inte för mycket. Var självsäker och visa att du tror på dig själv!!
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-09-29 20:12
http://cv-guiden.se

en bra sida som där dom vanligaste intervju frågorna står... även exempel på hur ett bra CV+personligt brev ser ut

kan tillägga att när man ska berätta om en dålig egenskap hos sig själv brukar jag säja något som även kan tolkas som något positivt.

DVS. inte "jag är dålig på att passa tider"

utan snarare "jag är perfektionist och vill aldrig göra något halvdant, vilket kan vara påfrestande för min omgivning"

eller vad som hällst igentligen men ni förstår...

har varit på 4st arbetsintervjuer och aldrig fått nobben!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-09-29 20:22
kalla inte anställningen för "inget speciellt jobb" eller butiken för "random affär".. har du den inställningen har du inget där att göra
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-09-30 00:38
ljug för kung och fosterland... säg vad dom vill höra?
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!-
"Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."

2006-09-30 11:19
mdubbelc P23

jo men för er är det ju precis vad det är :P men jag vet, jag har inte den inställningen när jag snackar med folk om det, och kommer defenitivt inte att ha det när jag går dit och söker det, jag tycker att det verkar vara ett bra jobb, 7/10 på jobbarskalan, eller kanske tom 8 ;>

sweet, tack friktion =)

2006-09-30 11:19
och tack xunzi och S också ^^

2006-09-30 11:23
"negativa egenskaper:

jag brukar titta på min egen medverkar i bukkake party 3. fast det är mest vissa kompisar som tycker det är negativt, själv är jag nöjd med min insats."
It's only gay if balls are touching

2006-09-30 11:55
du ska helt enkelt framställa dig som att du är skapt för jobbet i fråga.. ljuga rakt av
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.