I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Riktigt bra klädbutiker i Sthlm?

Övrigt - Blandat

   

2006-09-27 17:09

Riktigt bra klädbutiker i Sthlm?

Hej. Jag ska till Sthlm över helgen och behöver tips på riktigt bra klädbutiker där man kan utveckla sin klädstil lite, som har kläder som är "någonting extra", utan att för den delen vara skumma, anti och smala.

Jag talar inte om kläder som kostar skjortan, dyra Armani-grejor och den grejen. Vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Men jag har helt enkelt handlat allt för mycket kläder på vanliga och stora kedjor som Carlings, Solo, JC och dylikt, som följer vårat lilla land's trender stenhårt och stöper alla klädhandlare i samma stil, och hindrar kreativiteten hos sånna som mig, med färger som är "inne", passformer, slitningar, mönster som ska vara på ett visst sätt för att det står så i aftonbladet, jag tycker det blir väldigt tråkigt att handla i sånna butiker.

Jag vill ha ett väldigt varierat och lite mer unikt utbud i butiken jag besöker, som många butiker jag besökt i t ex London som inte tillhört någon speciell kedja, utan bara varit affärer med skitstort och intressant utbud av kläder.

Förhoppningsvis kan denna tråd bli en tråd där vi som tänker lite i den här riktningen kan fortsätta att droppa tips på intressanta klädbutiker i Sthlm.

Hoppas folk fattar att jag inte alls är anti-trender till 100%.. ja menar, alla kläder är ju trendiga på ett eller annat sätt.. Men jag blir bara så trött på att komma in i butiker och det första jag ser är 10 st WE-luvtröjor i olika tråkiga färger med ett stort och simpelt WE-tryck på bröstet.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.