hur du arbetat i norge? hjälp mig isf så eru snäll =)
ja, som sagt vill jag arbeta i norge och tänker i första hand på att göra nåt inom fiskeindustrin, men vet egentligen inte riktigt vad det är för sysslor man får göra. är man med ute på båten? sover man på båten? rensar man fisken på båten? eller sker allt inne på land, och isf, vilka arbetssysslor är det exakt som gäller? när är det säsong för fiskeindustrin? var/hur bodde ni när ni var där? hur fixade ni jobbet? hur åkte ni dit? när åkte ni dit? etc etc, om någon orkar så svara gärna på nån av dessa frågor så jag får lite klarhet i vad det är som gäller. och om man inte vill jobba med fiske vad finns det då för andra möjligheter? jag hade tänkt slava under en viss period så jag kan bo i vilken jävla håla som helst....vsåvitt jag har förstått av det jag har läst på internet ska övertiden vara min vän, det är då man tjänar duktigt med stålar. det har funnits minst en sån här tråd innan, men eftersom att jag inte kan hitta den skapar jag en ny =) och om ni har nån kontakt som ni känner att jag kan ha nytta av droppa den i ett meddelande till mig om ni känner för det, tack på förhand. pussis
Opinions are like rap careers, everybody's got one.
Jag diggar oxå om nån erfaren kan hosta up lite svar på pimpens undringar !
http://susning.nu/folkvett
Dicecard har du nån egen erfarenhet? :O
Har en kompis som också vill dra till norge och slava för 40 000 i månaden, men enligt henne så är det ganska köigt eftersom att det är så många som tänker likadant..
Autopsy trist och säga men du vet bara en sak om norge, för oslo heter huvudstaden
min brorsa bodde i ålesund i ett halvår typ o tjändade ihop grymt mycket pengar på deras fiskefabrik, de fick typ rensa fisk och sånt där asenkelt jobb.. det va tydligen grymt tråkit men han har fortfarande pengar kvar och det va ändå ett tag sen han va där och han har åkt till asien och massa shit emellan så ^^ men han drog typ bara dit frågade efter jobb, fick jobb, fixade en etta/tvåa med några polare o köpte all mat på norska lidl o spelade dataspel för att döda tid när de inte jobba (ålesund är inte direkt staden man drar ut o festar i). du tjänar iaf grymt mycket pengar om du anstränger dig lite så =) o fabriken är öppet året om så de lär ju behöva lika mycket folk hela tiden så..
xAddex Du är antagligen grymt mycket dummare än han eftersom du inte förståd ironin..
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!
förstod ja...
ja jobbade i Ålesund på West Fish..de var svin kul :D ska nog dra tillbaka
...
Jobbade industri i oslo... sjysst jobb :)
The sky always had little fluffy clouds..
Haha, vart har jag en felstavning? nolla..
Da_P_I_M_P P19 Båda mina brödrar jobbar i Nord-Norge på en gas anlägning. . kan ju höra med dem om info och sånt om du är sugen?.
peys!
Landskrona Skånes stolthet
apelsinjos gutt tack för da info ghetto-unge jag är sugen! :D
ghettoungen snackar nog om "snöhvit"- gasanläggningen... beroende på vad man gör så vet jag att folk jobbar 12 dagar, lediga 3 veckor och så om igen.. man får väl ut 20.000 på de dagarna..
fritz: kanske det kan vara, vet bara att det ligger på en ö utanför hammerfest ..dapimp: min ena brossa är i swe nu, så jag ringer honom senare i kväll, och tar reda på lite mer info då... peys.
Landskrona Skånes stolthet
Ghetto-unge P18 Ok ok... Melköya heter ön.. jobbar han med ställningar eller ??
jag jobbade på Prior AB i Haerland.. min grundlön va ca. 110 NOK.. sen OB och övertid på det! Ångrar nääästan att jag va "sjuk" så ofta som jag va. :)
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Också jäävligt taggad på att jobba i Norge. Alla tips välkomnas. Oljerigg verkar skitvärt, då jobbar man tydligen 2 veckor och har ledigt 6 och så tjänar man cirkus 50 papp på dem 2 veckorna. Det e fan inte fy skam.
För att jobba på oljerigg krävs säkerhetsutbildning som kostar ca 10.000 Nkr :)
langa mer tips :)
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
skriv upp er på adeco / manpower osv. be ams styra papper o webaddreser åt er. leta bostad på finn.no har bott o jobbat i oslo ett år snart, tog mig mindre än två veckor från att vi ringde första nummret tills jag hade bostad o jobb.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har bott och jobbat i oslo, som servetris. det e aslätt o få jobb och man kan få sjukt bra vbetalt dricks included. min tjejkompis tjänade typ 15+7 i månaden. norska=D så dra till oslo istället de e världens underbaraste stad.. man stortrivs!
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."
Ghetto-unge P18 sweet tack för hjälpen =) tack alla andra som kommer med tips opckså, keep em comin' låter som att jobb verkar vara aslätt att fixa, är det i prinncip bäst att fixa bostad först då och betala en månadshyra sen dra runt och leta jobb när man kommer dit? TheMatt P25 - tack :D
Försök o fixa båda samtidigt... depositionerna är alltid på 2-3 månadshyror... sen vill nog de flesta hyresvärdarna att den som hyr lägenhet HAR JOBB :P
men vi kan ju typ bedyra att vi har tillräckligt med pengar för att betala hela skiten, annars kanske man kan ge honom 3 hyror på en gång? bor inte ensam ännu så jag vet inte riktigt hur skiten fungerar
E ni nåra stycken och ska dela på en 2:a -3:a så ligger ju hyran på 9000-15000 kr /månad... i oslocity då :) Då ska ni punga ut en hyra + 3 månader till i depositionspengar. Nordnorge är ju att föredra om man vill spara pengar... hade jävlit stora problem med att hålla plånboken stängd haha
nordnorge är dit jag vill dra, och ska försöka hitta peeps som också vill det. tanken är ju att slava som fan sen dra hem med cash, inte gå ut och supa/äta upp pengarna. och vi tänker nog typ en 1a eller 2a nånstans åt helvete så förhoppningsvis är inte hyran riktigt så hög :p
Kolla på www.aetat.no (norska arbetsförmedlingen) Finns alltid fisk/industri-jobb där..!
aight will do, tack så mycket mannen-som-ser-vänligast-ut-på-webben
Vassego ;)
fan va najsa tips, more people more :)
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
Fritz: För att jobba på oljerigg krävs säkerhetsutbildning som kostar ca 10.000 Nkr :) Kanske kan vara värt investeringen om det är den lön jag tror man får ut?
skön tråd, de verkar vara många som vill jobba där oxå blir säkert ett whoakollektiv tillslut om de lyckas bra med o fixa jobb, tungt.. drar ner till arbetsförmedlingen på fredag o hookar papper o nummer dit iaf.. vi syns i norge..
vill man ha cash när man kommer hem är nog Nordnorge att föredra.. jag bor mitt i Oslo, o tjänar ganska bra, men det är sjukt svårt att spara pengar i den staden, för mkt synder o lockelser som erbjuds.. Men sså reppar man Bogstaveien åxå, hehe.. :-p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sweet tacktack
Fritz< nah, jag hänger mest vid Jafs nere på Karl Johan... höhö.