I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dags att sluta dricka?

Övrigt - Blandat

2006-09-25 17:38

dags att sluta dricka?

ofta när jag dricker kan jag inte sluta dricka..
på krogen går det bra för då tar jag bara med mig en viss summa pengar men på fester osv så slukas jag allt jag kommer över.

dessutom får jag feta minnesluckor varje gång jag dricker mycket numera..
jag kommer aldrig ihåg sista biten på kvällen, vanligtvis kommer man ihåg när polarna gick.. men icke.
och nej jag har inte däckat, jag har bara fått minneslucka...

2006-09-25 17:39
slukar*

2006-09-25 17:41
Samma samma.
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2006-09-25 17:45
kan nog vara en bra grej att iaf chilla ner mycket på drikandet...
hade desamma förut... men tror inte ja sluta dricka för de.. minns inte hur de löste sig men de löste sig iaf :D men iof så har ja sugit minne hela tiden...
Bara kärlek!!

2006-09-25 18:48
har exakt samma problem, dricker allt jag har innan och brukar köpa kanske 4-5 redbull vodka på krogen, minns sällan större delen av mina kvällar, och har på sissta tiden börjat kunna dricka mer och mer innan jag känner mig packad.

2006-09-25 19:13

Ta bara med dig några få öl när du ska på hemmafest och ta med dig lite pengar ut. Och chilla med spriten.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-25 19:33
sådär har de ju vart flera år men nu har ja lugnat mig o ska försöka hålla upp helt ett tag
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-09-25 20:06
säg åt polarna att slå dig på käften om du blir för full, och att du blir skyldig dem pengar för varje slag de ger. boysen gillar både slagsmål och pengar, så det kommer garanterat fungera.

2006-09-25 20:07
PNKS P22

de enda som kmr funka är att hans polare blir rika och restervivant får ont..
Bara kärlek!!

2006-09-25 20:07
och du vet att det är sant
Bara kärlek!!

2006-09-25 20:09
An-Te P21
tanken var att herrn i fråga skulle sluta bärsa om han vart knocked the fuck out varje gång han blev sailor-drunk och på så vis fick avsmak.

2006-09-25 20:14
vi e många i familjen, tar en klunk kung.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-25 20:20
jag tror dock inte att det fungerar så..
och innerst inne så tror jag inte att du heller tror att detta fungerar!?

pga att han blir knocked the fuck(ed) out varje gång han blir sailor-drunk hjälper ju inte att få avsmak efter som han då redan är sailor-drunk och har då redan tappat minnet. de enda som han märker när han vaknar är att han har ont av alla slag och att hans polare berättar vad som har hänt. till slut KANSKE han lär sig.. pga extrem smärta av våldet.. men jag tror inte på våldslösningar och tror inte nån annan heller lär sig av att bli slagen.. iaf inte på ett bra sätt..

:)
Bara kärlek!!

2006-09-25 20:22

äh kom igen nu även du visste att jag var ironisk och jag orkar inte svara på ditt senaste inlägg, no offence mate!

2006-09-25 20:23

När jag väl blir full brukar jag heller inte sluta dricka, kan inte sluta liksom, och sista biten av kvällen innan man slocknar brukar vara ett svart hål, men har börjat chilla med drickandet, dricker typ lika ofta men inte lika mycket.

soundcloud.com/brormusk/sets

2006-09-25 20:25
PNKS P22
hahah nej jag förstår dig. skulle inte heller orka... hahah ja tror jag blev för inne i studens skrivade så det blev en hel novel av skit..
Bara kärlek!!

2006-09-25 21:36
jag har insett att jag inte kan hantera alkohol, så därför ska jag inte hantera alkohol något mera.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-09-25 21:51
samma här med, fetaste minnesluckorna får jag.

å dricker tills kontot e slut på pengar.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-09-25 21:51
å inte fan blir de bättre att man får personalrabatt överallt med :S
- Gôr-many.

2006-09-25 22:08
tror fan alla lider av det dr, och det där med att ta med sig en begränsad mängd alkohol/pengar funkar inte, då blire tråkigt tycker man, slutar med att man lånar pengar, tigger dricka eller sätter sig i ett hörn och har tråkigt

2006-09-25 22:09
jag dricker inte sj och tycker det är grymt jobbigt med folk som dricker tills dem inte kan stå på sina ben...
Tack & Hej!

2006-09-25 22:17
stå på mina ben kan jag. :)
- Gôr-many.

2006-09-25 22:36
Åå det där problemet har jag med...
Vaknade i fredags morse klockan 7 på tunnelbanan i Farsta utan jacka, mobil eller nån aning om hur jag kom dit.

Om nån har sett en full idiot nånstans mellan Hötorget och Farsta och eventuellt nånannanstans med mellan 03.00 och 07.00 natten mot fredag så får ni jättegärna skriva till mig.

Och om nån vet var min mobil är.. Jag är handikappad nu :( 
För han heter Glenn och hon heter Glenn...

2006-09-25 22:46
det är ju skumt eftersom det känns som att det blir tråkigt så fort jag inte dricker något, och när jag dricker så flyter allt bara på jäkligt bra, både på festen och ur burken, och jag har för det mesta jävligt kul hela kvällen och jag deckar inte och spyr inte, men minns inte mycket av kvällen nästa dag och börjar till och med få lite ont inne i kroppen mot ryggen typ, kan det var alevern eller något sånnt?

2006-09-25 22:50
ja har problem me de där , om ja dricker, dricker jag tills ja inte kan dricka mer , om jag är på krogen slutar de oftas med att ja blir utsläng.. har försökt som fan med att inte ta me cash , men de slutar alltid med att ja tar öl direkt från kranen lr lånar av folk
---:--: nak nak

2006-09-25 22:53
Det där är en exakt beskrivning av mig med .. tror det är så för många , men vafan  det är chill ! det man inte minns är oftast den ovärda delen av kvällen (om de finns nån sån) man behöver bara minnas om man haft roligt eller inte, o de gör man alltid ändå .
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-09-25 22:55
Jag går fan runt o tar halvfulla öl ifrån folk när dom tittar åt ett annat håll på krogen när pengarna är slut . Så det går inte o sluta dricka för min del

2006-09-25 22:59

aa läs nu vad  SergeiZubov F14 säger, med tanke på hennes ålder är hon nog väldigt erfaren av krogen! :)

HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!

2006-09-25 23:28
MickMästarn 

haha
ja det är ju lite så, men efter ett tag känns det rätt jobbigt att aldrig veta exakt vad man gjort och vad som hänt, fan minns praktiskt taget inga av mina studentfester förutom att det var kul, fast det kanske man inte ska göra

2006-09-25 23:35

Jag älskar att få minnesluckor, det är fan halva grejen ju! Sen ångesten man har dagen efter är fan ännu bättre.

You gotta lööööv it!

2006-09-25 23:44
har börjat få mer minnesluckor, värre bakfyllor och mindre kul när jag super...funderar på att ta en paus från både alkohol och krogliv ett tag. ägna mig åt andra preparat ett tag, se om den där tjusningen med att supa sig full dyker upp igen. lite för mycket ond cirkel över det hela, alla jag känner super hela tiden och många av mina vänner träffar jag bara när man ska ut och härja. samtidigt så kan jag inte ha kul på krogen när jag är nykter. då upptäcker man ju hur jävla jobbiga alla fulla människor och når hemska insikter om hur man själv förmodligen är när man är full. alkohol är deprimerande :)

2006-09-25 23:50
Som-om

Haha börja inte snacka om studentfester också .. fan va jag söp på en polares mottagning, de va ju gratis o fanns i överflöd liksom.. efter ett tag märkte jag hur full jag var o hur nyktra alla andra var.
Dagen efter får man detta meddelandet: 
schysst att du super dig cp-full på min studentmottagning så att jag får skämmas och päronen tror att jag umgås med alkolister! way to go!

Då är det bättre att INTE minnas !

2006-09-25 23:53
MickMästarn P18
haha men sånt där är ju å andra sidan kul när det har hunnit gå några veckor och man får lite distans till det hela. jag gick på en polares insparksfest för ett tag sen, dök upp full och dryg och skrev "jag älskar PCP" på hans t-shirt. han kallas för pcp-linus av sin klass nu.

2006-09-25 23:54
MickMästarn

hahaha fy fan va illa! men vadå, man hade ju iaf kul just då, tror man iaf..

2006-09-25 23:57
Mickmästarn

Tack för senast, kul att du kom dit i alla fall...

2006-09-25 23:57
hahaha "jag älskar PCP"  . .men va hans föräldrar o släkt där då ?
Det är ju då de blir något akward stämning
Men JA, jag hade jävligt kul hela den dagen och även kvällen då jag försökte planka in på hans skolas studentfest genom att hoppa in på glasverandan o bli utslängd gång på gång , för att sedan avsluta kvällen med att få smäll på käften i slottskogen

2006-09-25 23:58
jojje, HAHA ännu mer akward stämning nu ! YIKES....

2006-09-26 00:10
MickMästarn P18
om du tycker att det där är awkward så kan jag underhålla dig med en liten historia om vad ett par goda vänner gjorde på fyllan för nån månad sen. dom bestämde sig för att hälsa på en tredje polare men upptäckte till sin förtvivlan att han inte var hemma. båda hade jävligt långt hem så en sån skitsak kunde ju inte stå i deras väg. istället bröt dom loss en trästege från väggen på ett dagis i närheten och klättrade in via balkongen, hade sönder samtliga krukväxter på balkongen som tillhörde killens morsa och tog sig in i lägenheten.

väl därinne rotar dom igenom massa grejjer och gör popcorn som dom sedan medvetet eller omedvetet lyckas sprida i hela lägenheten. på morgonen hör dom hur låset vrids om och tänker "aha! han är hemma!", tyvärr är det killens morsa som har kommit hem. dom säger att han vaknade tidigt och stack därifrån för att förklara varför dom var ensamma i lägenheten och när killens morsa vände ryggen till så försvann dom illa kvickt. needless to say så har ingen av dom någon större önskan att träffa den här personens mamma någonsin mer :)

2006-09-26 00:18
HAHA , faktiskt så har jag läst den tidigare .. du har skrivit den i nån annan tråd va ? att läsa o skriva i trådar angående fylla är något av en hobby

2006-09-26 04:01
Min autopilot kopplas på nån gång mellan 22-23, sen är det reptilhjärna och kolsvart.

2006-09-26 13:06
TeKoNe P23

; ) grejen är bara att jag inte vet hur jag ska hantera folk när det druckit liite för mkt. men bra att man slipper släpa dig till hållplatsen iaf ; )
Tack & Hej!

2006-09-26 23:30

det där har jag upplevt, och upplever till viss del fortfarande, har svårt för att sluta dricka om jag väl börjat. men man tröttnar med åren. när jag krökade som värst (vilket på slutet innebar att jag satt ensam hemma och drack mig till reptilstadiet på vardagkvällar) var jag till slut tvungen att sluta helt för jag var alltid full eller bakfull. men 7 månaders nykterhet var faktiskt inte så bull som man kan tro, man fick skaffa sig andra nöjen helt enkelt...

I try to stay uplifted so that bullshit can pass me

2006-09-26 23:41
Mina bakfyllor börjar ge mig anledning nog att dra ner på drickat rejält. Mår som en crackmissbrukare på avtändning.

2006-09-26 23:55
"dessutom får jag feta minnesluckor varje gång jag dricker mycket numera.."

Ett mycket vanligt/farligt varningstecken. Se även upp då du går på ångorna som en maskin utan medvetande när du förut hade varit passed out för länge sedan, det är ett annat varningstecken. Du borde söka professionell hjälp. Den finns där ute om du bara sträcker ut handen!

2006-09-27 00:50
haha what the fuck . seriöst gewan?

2006-09-27 20:50
har börjat få mer minnesluckor, värre bakfyllor och mindre kul när jag super...funderar på att ta en paus från både alkohol och krogliv ett tag. ägna mig åt andra preparat ett tag, se om den där tjusningen med att supa sig full dyker upp igen. lite för mycket ond cirkel över det hela, alla jag känner super hela tiden och många av mina vänner träffar jag bara när man ska ut och härja. samtidigt så kan jag inte ha kul på krogen när jag är nykter. då upptäcker man ju hur jävla jobbiga alla fulla människor och når hemska insikter om hur man själv förmodligen är när man är full. alkohol är deprimerande :)

WORD Demento du är min själsfränd när det gäller alkohol.

2006-09-30 15:43
uuuh igår vara samma visa än en gång, minns praktiskt taget noll! bara jag som sitter o grubblar äver vad man gjorde, vilka man va jobbig och dansade med och vilka jag raggade på?

2006-09-30 19:24
Slick-Stofil P0

eller så  är det så att man faktiskt minns om man spyr, omd du syftar på mig..

2006-09-30 20:58
du är inte ensamen. sluta drick när det är roligast, fast det går iofs inte så ofta !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!