I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ökad intolerans bland ungdomar

Övrigt - Blandat

2006-09-21 13:23

Ökad intolerans bland ungdomar

svt

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=664791&lid=puff_664823&lpos=lasMer

(om länken inte funkar)

stämmer det verkligen att så många ungdomar tycker att homosexualitet är en sjukdom? vad hände med att kids är openminded? är det så här på din skola/bland dina kompisar?

gjorde en snabb jämförelse med mina småbröders åsikter, och visst finns det ett ifrågasättande, men det rör liksom allt - inte bara homosexuella, judeutrotelsen o.s.v.

put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2006-09-21 13:28
Jag vill gärna tro att jag och mina vänner är openminded, men visst märker man speciellt bland grabbar hur homosexualitet betraktas, men när det väl kommer till kritan tror jag att vi är mer öppensinnade än äldre generationer. Annat vore ju ett kliv bakåt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-21 13:29
Med tanke på sd:s siffror både i val och skolval så kan vi nog med säkerhet säga att vi tagit ett stort steg bakåt...

Ungarna får ju inte höra de vettiga alternativen, utan det är mest de negativa som florerar...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-09-21 13:32
Mabande, ungdomar dras ju alltid till det extrema när man är i den åldern då man vill ha en "unik" identitet, tyvärr kampanjar inte extremvänstern lika hårt bland niondeklassare som på den gamla hederliga tiden då looptroop var riktlinjen för åsikter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-21 16:32
Antagligen undrar kidsen vad det handlar om när det springer omkring en massa utklädda män på gator och torg och har sin egen festival. Det är något man inte kan identifiera sig med och därför tycker man att det är märkligt.

Vad SD har med bögar å göra förstår jag inte!
peace, love, unity and having fun
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.

2006-09-21 16:48
stennajameson, SD har väl en skevare syn på homosexuella än KD?

2006-09-21 17:34

Att barn är dumma i huvudet är knappast en nyhet, så gott som alla människor under 20 års ålder är kompletta idioter. Tänk till exempel på hur få banbrytande framsteg inom samtliga vetenskapsgrenar som görs av artonåringar. Intolerans och dumhet går ju hand i hand, vilket vilket rapporten också säger. De som inte läser är mer intoleranta. Hårdare skola är ett sätt att bryta trenden, även om den grundläggande dumheten alltid kommer att finnas där (den är biologiskt betingad). Ungarna ska tvångsmatas med kunskap. Varje vrå i deras outvecklade hjärnor ska fyllas så att konstiga föreställningar inte får plats. I dagens skola mjäkas det för mycket vilket skapar en grogrund för utbredd efterblivenhet.

2006-09-21 18:03
ere inte soft hur gränsen för hur gammal man måste vara för att vara klyftig ligger vid den åldern man själv är i.