I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hm radiotjänsten igen

Övrigt - Blandat

   

2006-09-20 20:06

Hm radiotjänsten igen

Japp, fick ett oväntat telefonsamtal för nån minut sen, givetvis så hade jag tvn på i bakgrunden. Man läser ju ofta om folk som får besök av rediotjänsten och tänker att "jag kommer aldrig att  åka dit", men nu gjorde indirekt det :)

Snubben börjar diskutera och frågar vem som står för tv-innehavet i lägenheten så jag springer in på toaletten och säger att inte äger någon tv, han tjafsar på som fan och säger att han HÖRDE den i bakgrunden och att jag kommer att få en avi på posten inom 10 dagar och att det är upp till mig vad jag gör med den.

så jag frågar om det var tillräckligt för honom att påstå sig ha hört en tv för att kräva licens, han svarade givetvis ja och sa att dom var 2 stycken som hörde den. Så jag frågade om dom kunde ringa till vem som helst och ta för givet att rösterna i bakgrunden är en tv och skicka en avi, japp sa han. Han råkade självklart höra så pass bra att han synkade det med sin egen tv och sa att jag hade på tv4, jag nekade fortfarande. Han sa "tack och hej" och la på.

Så, nu till frågan, hur kan detta räcka som "bevis"? bör jag dumpa tvn och ta ärendet vidare?(vilket han sa att jag kunde göra). Vad händer om jag skiter i att betala avin?