I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hm radiotjänsten igen

Övrigt - Blandat

2006-09-20 20:06

Hm radiotjänsten igen

Japp, fick ett oväntat telefonsamtal för nån minut sen, givetvis så hade jag tvn på i bakgrunden. Man läser ju ofta om folk som får besök av rediotjänsten och tänker att "jag kommer aldrig att  åka dit", men nu gjorde indirekt det :)

Snubben börjar diskutera och frågar vem som står för tv-innehavet i lägenheten så jag springer in på toaletten och säger att inte äger någon tv, han tjafsar på som fan och säger att han HÖRDE den i bakgrunden och att jag kommer att få en avi på posten inom 10 dagar och att det är upp till mig vad jag gör med den.

så jag frågar om det var tillräckligt för honom att påstå sig ha hört en tv för att kräva licens, han svarade givetvis ja och sa att dom var 2 stycken som hörde den. Så jag frågade om dom kunde ringa till vem som helst och ta för givet att rösterna i bakgrunden är en tv och skicka en avi, japp sa han. Han råkade självklart höra så pass bra att han synkade det med sin egen tv och sa att jag hade på tv4, jag nekade fortfarande. Han sa "tack och hej" och la på.

Så, nu till frågan, hur kan detta räcka som "bevis"? bör jag dumpa tvn och ta ärendet vidare?(vilket han sa att jag kunde göra). Vad händer om jag skiter i att betala avin?

2006-09-20 20:07
enligt lag får man ha en teve på prov. säg att du testade , men det var inget för dig.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-09-20 20:09
Ja, fan det läste jag i en tidigare tråd och jag försökte komma på alla dessa knep under samtalets gång men var för arg för att kunna tänka klart.

2006-09-20 20:10
Dessutom skulle jag ha sagt att jag kollade på en websändning, krävs det licens för det också eller?

2006-09-20 20:11
jag tror det gör det, eller så är det på väg.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-09-20 20:20
Hm okej, kan man när som helst ringa och avanmäla sitt tv-innehav? tänkte betala denna avi och sen ringa och "säga upp mig".

2006-09-20 20:27
Ring imorn och säg att tv:n har gått sönder det gjorde jag, fungerade alldeles utmärkt. Dom plingade på och såg min tv när jag öppnade, jag erkände och ringde dagen efter och sa att dne hade gått sönder.

För nåt halvår sen ringde det en snubbe och jag hade självklart också tvn på högt i bakgrunden, fick panik är han sa var han ringde ifrån och slänge på luren. Han ringde inte tillbaka och jag har inte hört något sen dess.

2006-09-20 20:31
Haha, jag var så nära på att slänga på luren, men jag är för snäll.

Men jag kan ju inte ringa dagen efter och säga att min tv(som jag inte hade dagen innan) är sönder hehe.
För tänk om dom har en databas med kommentarer i som säger att jag påstods inte ha någon tv.

Äh jag får helt enkelt ringa och imorn och hoppas på att någon vettig person svarar, som tror på att jag inte har någon tv.

2006-09-20 20:37
Du får du stå fast vid att du inte har en tv. Eller så erkänner du och säger att den gått sönder om några veckor, då får du betala licens dom veckorna bara.

2006-09-20 20:43
jag gjorde så då ja köpte TVÅ vägg tv från siba(som givetvis anmället detta till kiruna radiotjänst)
De ringde upp min nummer o frågar varför jag har inte betalat tv-avgift...ja spelar dum o säger va snackar ni om...
Ja, vi ser här du köpte två tv från siba datum..blablabla..
Asså de tv'n...JAg va inte nöjd o lämnade tillbaka de ...
Okej men om du köper tv senare glöm inte ringa oss o anmälla tv innehav..Javist Ja gör så senare..Ha en trevlig dag...tralallalala
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.