I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som vill jobba med

Övrigt - Blandat

   

2006-09-20 00:19

Ni som vill jobba med

sånna här jobb....

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,794820,00.html
-blev inspirerad av "le mer så lever du längre"-tråden..

Nej inte jobba som flygvärdinnor.. nu menar jag jobb som gör så att ni måste ha ett påklistrat yttre dagligen... säljare osv.. ni som möter kunder och har ett serviceyrke.. Jag kan iof förstå då vissa service-yrken där folk som jobbar med det, KÄNNER att det ger dem något...att dom bidrar med någonting-själva, på riktigt då - för dom.

Jag jobbade som receptionist förut ett tag.. Till slut kände man sig som en robot, när man ler och inte använder hjärnan till något som gör att man får tänka, utan att allting går på automatik.. det blir skit efter ett tag.. -Men då kanske det är just sånna som jag, som känner så inför de yrkena, som inte ska jobba med det heller.. eller finns ni som är nöjda med att jobba så mån-fre, 8 timmar om dagen på ett sånt sätt med samma känsla för det? -på längre sikt....

Det måste vara stört-tråkigt att jobba med någonting på längre sikt självklart, där man inte bidrar med någonting, -"på riktigt."


eller?

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke