I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Säg ditt namn------>Panikattack

Övrigt - Blandat

   

2006-09-18 17:58

Säg ditt namn------>Panikattack

Det här kan låta jääävligt skruvat och om jag hade frågat direkt utan att formulera mig och förklara lite mer ingående hade ni säkert garvat åt mig.

Men jag har märkt en sak, att om man sitter för sig själv, (blundar innan man lägger sig tex) och ropar sitt eget namn gång på gång. Som om man ropar på sig själv, så börjar pulsen slå snabbare och hjärtat dunkar fortare, andrenalin gör sig påmint och en stark rädsla sprider sig i kroppen..

Jag vetiifan vad det här beror på. Men det är riktigt jäla läskigt, och jag väljer att inte göra det alltför ofta (inte för att jag sitter och ropar på mig själv varje dag, men det har hänt bara för att testa igen)


Har nån annan av nån konstig anledning provat detta, och om ni har
det, upplevde ni obehag?

Om nu inte provat, så när ni sitter ensamma i ett rum, eller när ni släckt lampan innan läggdags så säg ert namn ganska högt upprepade gånger, som om ni ropar på er själva, och kolla reaktionen.


Jag har en teori om vad det är som blir så jobbigt för mig, men det är för komplicerat och tar för lång tid att förklara.