I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jack Russell vs. Nymfparakit

Övrigt - Blandat

   

2006-09-14 20:07

Jack Russell vs. Nymfparakit

Skaffade hund för inte så längesen, och han går inte ihop med fågeln.
Så fort han kommer hem så ska han stå vid dörren till rummet som fågeln är i. Så fort jag öppnar dörren så attackerar hunnfan buren.
SSK och uppfödaren sa att jag ska ställa buren så högt upp som möjligt och låta djuren vänja sig vid varandra, vilket jag har gjort utan något resultat.

Nu är frågan: Vad ska jag göra ?

Fågeln är dock inte heller helt oskyldig, då han har hundvana. Det jag menar med det, är att han går precis bakom glasdörren och äter från marken och verkligen tittar på hunden med en min som säger: "Du kan inte få tag på mig. Fuck you dawgie"

Det som är så tråkigt är att man inte får kontakt med hunden, och om det fortsätter såhär så ryker hunden med tanke på att vi har haft fågeln i snart 22 år.

Så ni som är kunniga hundägare på whoa: Hur kan jag snabbast lösa problemet ? Det är en lydig hund, men när jaktinstinkten kopplas in så försvinner alla former av reaktionsförmåga från hunden.

Tack på förhand!