I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finlandssvenska tråden

Övrigt - Blandat

   

2006-09-05 17:15

Finlandssvenska tråden

Jag känner att det är dags att dra igång en tråd för oss som antingen bor i det vackra landet i öster eller på något vis har band till våra kära svensktalande grannar.
Vad är syftet då? Ja, inte fan vet jag. Vi kan snacka semlor, villaavslutning, glada vappen, tossor och annat som gör det svensktalande Finland så jäkligt charmigt. Dessutom finns här ett utmärkt tillfälle att ösa galla över ignoranta personer som inte ens vet om att det talas svenska i Finland (faktum är att världens mest svenskspråkiga kommun, Korsholm, finns just där).

Jag har själv inga egentliga släktband till Finland, men min fru är född därborta (men hon växte upp i Sverige) och vi spenderar några veckor per sommar strax utanför Vasa. Vad kan man säga... Österbotten är kanske världens bästa ställe. Längtar dit nästan hela tiden. Att spendera långa nätter med att grilla tjock korv (som käkas med Åbo-senap), lyssna på Radio X3M och dricka finsk mellanöl på en brygga i den österbottniska skärgården går fan inte av för hackor...

Välkommen in i tråden!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.