I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver inte mönstra?

Övrigt - Blandat

   
Poet

2006-09-05 15:10

Behöver inte mönstra?

fick ett brev från pliktverket idag, och jag tänkte BASKAT! nu är det dags för mönstring... Men så öppnade jag brevet och ser till min förvåning en frågeställning i fet text, nämligen: Ska du mönstra?

så här står det på www.pliktverket.se

Pliktverket ordnar kön till mönstringen

För att ordna kön till mönstringen sänder Pliktverket i dagarna ett frågeformulär till merparten av landets 17-åriga killar.

De närmaste två veckorna får merparten av landets 17-åriga killar, cirka 50 000 personer, ett frågeformulär från Pliktverket. Frågorna rör bland annat deras fysiska hälsa och vårt syfte är att redan före mönstringen finna de killar som har de bästa förutsättningarna att göra lumpen. På det sättet behöver bara den gruppen kallas till mönstring under 2007. Pliktverket bedömer att cirka 25 000 av killarna i en årskull har förutsättningar att klara utbildningen i lumpen.


Detta måste ju vara något nytt, eftersom förut behövde alla fara och mönstra... Jag tycker iaf att det är en bra grej, och hoppas att jag slipper mönstringen. och för första gången i mitt liv kan jag säga: Vilken tur att jag fyller år sent på året!

"life's a garden, dig it."