I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mexico - erfarenheter?

Övrigt - Blandat

2006-09-02 02:30

Mexico - erfarenheter?

Jag ska dra till mexico. Säger upp min fasta anställning, tar mina besparingar och väntar på en bra enkel-biljett ner

Nån som har några som helst erfarenheter, varit där, chartrat eller backpackat, var var ni, vad var bra, vad ska man tänka på osv?

ge mig ALLT!!

tack på förhand

Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former.
- Albert Einstein

2006-09-02 02:31

du vet inget om Mexico och bränner all trygghet för det?

no offence, nyfiken bara...
Femme fatale

2006-09-02 02:32
helt rätt uppfattat
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein

2006-09-02 02:33

okej..jag vet att det ligger en tjusning med att kasta sig in i något, men varför inte först åka på vanlig resa dit och se om de är så värt att släppa allt?

man behöver inte vara tråkig för att man tänker lite långsiktigt...
Femme fatale

2006-09-02 02:34

aja du vet säkert vad du gör, har aldrig varit i mexico sj och har inget att bidra med direkt i din tråd, förutom en varning

du har ju säkert tänkt själv, men jag tycker de verkade dumt, även om de kan vara hur kul som helst
Femme fatale

2006-09-02 02:36
men sluta ifrågasätta min spontanitet

jag ska dit, jag ska spendera tid och pengar där och mitt jobb suger i vilket fall, jag ville bara verka ball när jag sa att jag säger upp mig för att jag ska till mexico, det är inte därför

så, har du varit där?
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein

2006-09-02 02:37
hm ok .. tack för varningen och för att du dumförklarade mig när jag försöker uppfylla en dröm jag haft i flera år

2006-09-02 02:44
Vart fan är det du jobbar?

Man kanske ska ta över din anställning här i arbetslösa sverige!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-02 02:46
one kamrat .. jag skulle tippa på att han menar mig =D

spöket .. jag jobbar på en DHL-terminal för vitvaror, ofta nattetid (som just nu) - där jag kränger runt på kylskåp och tvättmaskiner.. det är precis lika underhållande som det låter

2006-09-02 02:47
och detta ligger?..

om sthlm ge mig nummret dig på meddelande och vem man ska kontakta:p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-02 02:49

Steffmeister hm ok .. tack för varningen och för att du dumförklarade mig när jag försöker uppfylla en dröm jag haft i flera år

men sluta vara så sentimental, jag säger inte att du är dum bara för att du reser utan att det kan vara dumt att dra förhastade slutsatser. klart du ska följa din dröm, har jag sagt något annat+0

det är detta jag menar, man kan ju följa sin dröm fastän man tänker två gånger eller hur? har du bestämt dig så har du. låter hur kul som heslt.

så sluta whina
Femme fatale

2006-09-02 02:50
hur skulle jag veta hur genomtänkt resan är för dig och att du tänkt på den i flera år? tycker inte jag sagt något fel elelr elakt

gee..blev irriterad nu :)
Femme fatale

2006-09-02 02:54
one. det gör jag ju inte heller efetrsom jag aldrig packpackat. försöker folk missförstå med flit? jag sa att de är bra att tänka twice inför såna här stora ändringar i livet, bara ifall det inte blev så man tänkt så åker man hem ruinerad kanske...capisch?

sa ju att de verkade jättekul

KUK
Femme fatale

2006-09-02 02:56

one kanske det, vem vet
Femme fatale

2006-09-02 04:00
Amar jag kanske har tänkt tvåhundra gånger

en minut efter att jag skapar tråden kommer du in och säger att det kanske inte är en så bra ide att jag åker dit .. klart som fan att jag blir "sentimental" (vilket jag trodde betydde nåt helt annat)

men de e lungt, vi kan vara vänner ändå =)

one, snacka med din polare och be honom droppa lite info. Jag fixar rabatt åt dig på paketskick med DHL =D

2006-09-02 04:08
Steffmeister. men dåså, case closed =)
Femme fatale

2006-09-02 04:09

Kan inget om Mexico, men RESPEKT till dig steff för att du vågar ta det steget ut i världen!

Det vill jag med, men men.
www.ishoesme.se
www.flowpics.posterous.com
www.lovelymonday.tumblr.com

2006-09-02 04:36
Emil brikha 2

2006-09-02 06:53
al3

gå ut skolan, gör lumpen och knega ett par år, sen får vi se om du vill stanna i det här pisslandet eller om du vill ut och se världen.. jävla fittunge

2006-09-02 10:24
de enda jag vet att droger e lagligt i mexico , positivt?

2006-09-02 12:43
Jag ska också till Mexiko! Slutade med mitt jobb för att sticka dit. Eller ja, jag slutade tidigare än jag skulle. Åker hellre till Mexiko än jobbar för en idiot.
Jag vet inte så mycket om landet, aldrig varit där. Jag ska hälsa på en kompis som pluggar där. O så ska jag vakta sköldpaddsägg ;)

2006-09-02 12:59
Acapulco är ett måste att åka till (tar 3-4 timmar att åka från huvudstaden), men det ALLT i Mexiko City. du kan ju klättra upp på världens största pyramid som finns i huvudstaden, alltid roligt att säga i efterhand. sen beror det på vad du är intresserad av, kultur, fest, samhället, etc. naturen på Yucatan-halvön i syd är mvg, havet vid California-halvön är underbart för dykning o sånt.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-09-02 13:04
Steffmeister P21
hehe menade inget illa, det e exakt samma sak vad ja ska göra när jag tagit studenten ut och utforska världen :)

2006-09-02 16:03
jag har vart i guadalajara, mexico city, keretaro, puerto vallarta...puerto va de finaste jag sett guadalajara va de äckligaste typ. Om man inte är på "turist" ställe kan de va jävligt äckligt och sorligt (myyycket uteliggare)

2006-09-02 16:10
Alla droger är lagliga i Mexico nu
 Red Motion Music

2006-09-02 16:36
Förslaget om att alla droger skulle bli lagliga i Mexico gick inte igenom. Landets president skrev inte under.
Still in the bridge

2006-09-02 16:46
va i mexico i februari , lätt skönaste stället :D massa tequila and partyparty .
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2006-09-02 17:02
President Vicente Fox använde sin vetorätt och förbudet kvarstår mot innehav av cannabis.

Efter förmodade påtryckningar från USA över en rädsla för drogturism till Mexico valde presidenten att ej skriva under det lagförslag som skulle möjliggöra innehav av små mängder cannabis och andra droger. Lagförslaget skall nu bearbetas av kongressen igen och kommer förmodligen tas upp senare, frågan är i vilken form?

hmm ja som trodde de vart lagligt

2006-09-02 17:49
har varit i playa del carmen och cancun.

Mitt spontana intryck är att i cancun regerar springbreak och amerikanska richkids, cp exploaterat. Dock grymma fester och galet folk. Shyssta stränder, palmer värme och inkaindianer.

Playa del carmen var lite samma, men lugnare.

Åk inte till något av de mest exploaterade ställena om jag får tipsa dig, finns en hel del feta grejjer com är mindre där, iaf vad jag har hört/erfarat...
http://www.earforcefm.blogspot.com

2006-09-02 19:29
Vi ses i Mexico min vän. Och bry dig inte om vad alla säger.
Följ vägen så finner du lycka!
maybe you might be more than just a one night lady<br>
Skivsamlare

2006-09-02 22:12
yes det finns väl massor att göra d''r. mycket fint land verkar det som, jag ska åka från costa rica till mexico på 3 månADer så det lär också va schysst..vore bra om jag hittade nå jobb eller nåt där för jag har inge pengar kvar efter jag bränt pengarna på biljetten och så råkade jag åka till barcelona nu så jag har inte kvar mitt jobb i sverige
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...

2006-09-03 00:51
ak till chiapas, skitbilligt och genuint.

ak till quintana roo och yucatan halvon. skitvackra strander.

ak till acapulco, just for at det ar acapulco.

stanna forevigt i chiapas. san cristobal eller palenque

mexico ar vackert men guatemala ar batre!

sen ar tjejorna i guadalajara riktigt fina..

2006-09-03 13:44
Shit nu vill jag också dit haha
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2006-09-03 14:22
backpackade i centralamerika för 2 år sen. startade i mexico sen ner till guatemala, el salvador, honduras, belize o sen tillbaks till mexico. var bla i acapulco o simmade med delfinos o var i playa del carmen o hoppade fallskärm. fina stränder, trevligt folk. hoppas du behärskar spanska något så när.
men belize tog mitt hjärta mest!
 http://sajaaaa.blogspot.com

2006-09-03 17:18
Ja alltså mexico är fan najs, akta bara så du inte blir rånad eller ficktjuvad.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-09-03 17:19
Farsan vart nämligen ficktjuvad när vi var därnere.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-09-03 17:58
Fan, vad kul. En likadan drom som jag har.Ska resa verkligen forsoka komma ivag till mexiko i var.

Tank bara pa om du ska jobba dar at du behover "permission" vilket kan vara svart att fa. men det finns sakert svartjobb, aswell.

Lycka till, vad har du att forlora?. Det varsta ar att du kanske kommer att sta pa en strand pank, och kanna dig ensam.
Men vafan d e livet, det ar annu en erfarenhet.

Du lever bara en gang, varfor inte uppleva saker an att enbart bo i sverige knega pa ett jobb du inte gillar och bara se sverige och ingenting annat.
Borjar fa lite panik nu nar jag skriver det har. Vill ut och resa och bo pa mer stallen. Tnk dig du har bara ett liv och aven om det blir svart ibland sa lar man sig och blir starkare.
Lvar dig du kommer fa uppleva massa m roliga saker.
Vaddå?.. Varför är det bara jag som ska va kär i dig om inte du e kär i mig?

2006-09-03 18:50
PUFF PUFF.

2006-10-18 20:37
Har precis kommit hem Från Mexico. bodde där i åtta månader och hann resa runt oxå...

lättaste sättet att ta sig runt (och även billigaste) är med buss. bussboladet heter ADO. på www.ticketbus.com.mx kan du hitta alla biljetter pris platser avgångar med alla bussbolag. SUPER!

du kan inte miss PUERTO ESCONDIDO! härlig stämning undrebara stränder, bo på hostel MAYFLOWER! billigaste alternativet i puerto e. är shalom som ligger närmaste den finaste strandne men längst ifrån festandet. eftersom puerto har världens näst bästa vågor är dte mkt surfare från hela världen och har du tur har dom surftävling där. i sommras var det surf VM där! =)

oaxaca är en stat, men i huvudstaden av oaxaca (oaxaca) är det väldigt fint. kolonial stil på husen o mysiga gator att vandra på. oaxaca är även en av mexikos stater som har mest variety på mat och handverk.

i varje stad kan du  gå till turistbyrån o fråga vad som finns att ses. om du inte åker till turistställen villsäga,,,

jag är själv halvmexare och akn ge massa tips... så dte är bara att hojta till... ciaoooo

2006-10-18 20:49
Långa mustascher och höga hattar.
Signatur får rum här

2006-10-18 20:59
PS.... se upp att inte bli rånad på stranden =)

"ey bro give me all your money!"

2006-10-18 21:51
ska till Mexiko i december och fira jul med släkten där..

que pasa garbriela?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-10-18 22:04
Ett tips är att hitta lite kompisar där om du behöver en ny veranda.
Signatur får rum här