I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prata om sig själv i tredje person?

Övrigt - Blandat

   

2006-08-31 16:39

Prata om sig själv i tredje person?

Skulle jag glida ut på stan i morgon, brotta ner femtio utvalda personer, vrida om deras små armar och kräva ett svar på den enkla frågan "Vad är det värsta en person kan göra?", hade iaf 27 svarat "prata om sig själv i tredje person". Detta är helt och hållet sant. (4 hade nog svarat, "brotta ner en oskyldig person, utan anledning och förklaring" men det är en annan femma...)

Jag vet inte varför det ligger till på det här viset, varför folk irriterar sig något enormt på denna move, allt jag vet är att jag måste tillämpa det mer ofta och gärna på offentliga och folkfyllda platser. Enligt mig så finns det få saker i dagens samhälle som är lika tabu, som har en sån genomslagskraft och där du hundra gånger av hundra kan vara säker på att du får en reaktion. Och sånt gillar jag.

Det roliga med responsen av detta retoriska knep, är att det är samma skit som börjar bubbla hos alla i den utsatta publiken. Börjar någon snacka om sig själv i tredje person singular, är det garanterat och tatuerat i sten att samtliga offer inom fem minuter börjar fantisera om sätt att utrota dig och ditt uppblåsta fejs. Detta är helt och hållet sant.


Varför är det på detta viset?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.