I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hårvax i stil med Dax Wax röd burk?

Övrigt - Blandat

   

2006-08-30 21:40

Hårvax i stil med Dax Wax röd burk?

Det jag menar med "i stil med" är att jag är ute efter ett vax som ger mig samma SPRETIGA och HÅLLBARA frisyr som Dax Wax, röda burken, gör.

Jag har tjockt hår, och nu har jag klippt ner det väldigt kort, och provade en gammal röd dax wax burk för en timme sen, mest på skoj, och jag blev helt chockad hur grym verkan den hade på mitt tjocka hår, och jag ser plötsligt ut som i den där fructis-reklamen, spretigt, hårt, 15-årings-stilen, precis som jag vill ha det (Jag är 22, och börjar se gammal och grå ut)

Jag har provat många vaxer tidigare, tidigast Maria Nila, som ska vara bra för tjockt hår, men den spretar definitivt inte till håret alls på mig och efter en halvtimme och lite blåst av vinden i håret så brukar jag se ut som innan igen.

Vad är problemet då? Ja, jag har hört att Dax Wax inte är bra mot håret, men det värsta är ju att det tar 3 dagar att få ur, sen är det extremt kladdigt.

Hur jag ska göra, vad tycker ni?

Jag har inga grabbpolare att snacka om hårvax med, så blama inte mig för att jag skrev en lång tråd om hårvax, utan hjälp mig istället, för jag har tjockt och drygt hår!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.