I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dunderkur

Övrigt - Blandat

   
Moderator

2006-08-24 00:10

Dunderkur

Hej Whoa!

Det var ett tag sen jag gnällde här i forumen nu, men nu har jag ett problem, och jag behöver eran hjälp.

Så här ligger det till; jag är sjukt sjuk! Det började i lördags med att jag vaknade upp och hade ont i halsen, inte super mycket men tillräkligt för att göra ont när jag andades. Samma sak i söndags. På måndagen började näsan rinna lite smått, och igår, tisdag spårade det ur. Nu sitter jag här med uppsvällda bihålor och kallsvettas. Inatt var jag tvungen att linda en våt handduk runt huvudet för att kunna somna. Jag blir ganska lätt förkyld, och nästan alltid går det över i bilhålsinflamation, detta beror på att jag har trånga näsgångar eller vad det heter, så allt scary slem stannar där. Eftersom jag har både "piller-skräck" och doktor-skräck så går jag inte gärna till vårdcentralen i första hand, dock så var morsan där och skaffade svindyr natur-medecin som är just för bihålor och förkylning.

Jag plågar i mig runt 6 alvedon, 3 "nature-pills" och 3 vitmin/järn-tabletter om dagen för att hålla mig uppe från sängen, och det suger verkligen eftersom jag har så galet svårt att svälja skiten.

Nu till frågorna: är det någon som sitter på en riktig dunderkur som kan dämpa mitt problem? Jag har käkat vitlök konstant dom här dagarna, men det verkar inte som om jag är vampyr...

Ne fråga till: som bekant är det bra att dricka mycket vatten när man är sjuk, men jag är lite orolig att om jag dricker mycket så tar liksom vattnet med sig alla söta piller ut igen innan dom hinner verka. Ska jag skippa vattnet eller pumpa i mig?


Nu ska jag iallafall ta en kopp honungsste och försöka sova.

Tack =)

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_