I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

folkhögskola

Övrigt - Blandat

   

2006-08-23 14:47

folkhögskola

haha av någon anledning har jag bestämt mig för att hoppa av min utbildning på univeristet och istället läsa på folkhögskola...

haha, berättar här om första dagen. Lite kul.


OBS OBS OBS! jag skrev detta snabbt och har inte korrekturläst, säkert massvis med fel! PUSS

Hej!


Det var en intressant dag idag. Efter ett minst sagt onödigt långt välkomsttal vandrade jag och Frans bort mot klassrummet som ligger intill aulan. En tjej jag känner sen tidigare var oväntat där, skoj då hon är rätt ball. Jag tittade runt på klassen och såg några riktiga profiler direkt.

Lärare Lars körde ett välkomsttal och verkar vara en trevlig prick. Sen var det dags för att presentera varandra för klassen. Det börjar med att tjej från Södertälje fick frågan från Lars om hon ville börja. Hon såg ut som Lars pratade grekiska, efter att ha artikulerat 2-3 gånger förstod hon tillslut. Hon berättade då om en inföding från Eslöv som hade gått hela fadrullan med Berga och allt. Södertäljetjejen verkade reko. Nästa rad satt det två 84:or från Lund. Trevliga grabbar, polare sen tidigare. Den ene såg dock mycket sliskisk ut med en uppknäppt skjorta, småfet och lite sådär slibbigt hår men han va rätt trevligt trots det. Sen satt där en tjej från Uddevalle eller vad det nu var som flinande konstant, ett fint skratt så det var inte så störigt. Sen kommer det en invandrartjej som verkade som hon verkade sakna både det ena och det andra kärnämnet. Bredvid henne satt en random kille som jag inte hann prata med. Sista raden på den sidan hade dock några av klassens "profler". Den förste var en mörk kille som kom från Mellerud i Dalsland. På frågan varför han valt Eslöv svarade han med grov dialekt:

"Asså jag tänkte att antingen väljer jag en folkhögskola nära Mellerud eller en som ligger rent åt helvete, jag valde alltså åt helvete"

hahaha, lagom normalt. Bredvid honom satt en annan inföding. Han hade gått fordon och ville nu försöka bli något lite mer tillfredställande. Han berättade att han gillade att hänga utanför Sten Stensson sten och såg ut som en riktigt tönt. Han presenterade en tjej som satt bredvid såhär:

"Det här är "namn" och.......var kom du ifrån?" hahah var på hon berättade om sig och han satt och nickade.

Sen var en massa random tjejer, inget speciellt med dem. Sen däremot kom en rolig typ. En finska som var i Eslöv för att lära sig prata svenska flytande. Hon sa att hon läst svenska i 6 år och att hon ville bli politiker. Hon kunde knappt prata. Det var dessutom hennes andra visit i Sverige. Man frågar ju sig varför man väljer Eslöv om man vill lära sig svenska.. Sen satt det en rätt normal tjej bredvid henne som var trevlig men nästa tjej var det sjukaste. En JAPAN som också hade kommit till Eslöv för att lära sig svenska! HAHA Hon var nästan bättre än finskan...haha riktigt skoj. Sen kom två riktiga kufar. En spännbög som satt och försökte se intelligent ut med ett par glasögon och anteckningsblock. Han berättade att han dessutom var utbildad frisör, haha. Bredvid honom satt en 28åring som verkade allmänt lost i livet.

Sen var det jag, Frans och Madeleine där framme. Lärare Lars berättade sen hur han hamnade på folkhögskolan i Eslöv och hans fras: "Folk blir lärare eftersom de inte kunde bli något annat" Hahahhaha bra inställning! :)

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse