I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trycka tröjor + annat pyssel [BILD]

Övrigt - Blandat

   

2006-08-22 16:02

Trycka tröjor + annat pyssel [BILD]

Hej!

Det kommer upp trådar me jämna mellanrum som handlar om att tryckatryck på kläder.

Jag tänkte att ni erfarna kunde räkna upp vilka olika sätt man kan gå tillväga på. Säga hur resultaten blir efter tvättning osv. Hur dyrt det är att genomföra.. vart man köper materialet osv.

Textilfärg är ju också ett alternativ....

Sen får ni gärna lägga upp bilder på egna grejer ni gjort. Om ni tryckt på kläder, målat om skor osv...



Jag har en fråga, jag såg ett svart linne med vit text på.. linnet fanns inte kvar när jag skulle köpa det, så jag har köpt helvita och svarta linnen nu för att göra nåt eget av..
jag har textilfärg o grejer hemma.. men tänkte fråga om det finns nåt slags vitt papper eller liknande? - man kunde klippa bokstäver av och kanske stryka på? Vet någon hur jag ska göra och hur bra det håller? :O och hur mkt det isf kommer kosta?

Jag kommer köra med textilfärg annars och det funkar ju okej.. men det blir inte lika skarpt och exakt liksom... :)

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke