Springnota!
yeah, jag har tänkt på en sak, om man bestämmer sig för att gå in på en resturang å käkar en jädrans massa å sen kutar man därifrån . och man lyckas utan att bli tagen .coolt. men va säger lagen? hur allvarligt är de att ta springnota? men om vi säger att dom har videoövervakning och har film på när man sticker , hur ska dom få reda på vem det är ? för de hamnar ju knappast på efterlyst eller i tidningen , hur gör dom då? så igentligen typ på alla bensinmackar och sånt, även om dóm lyckas få stölden på film , hur ska dom få fram vem snattarne på filmen är ? hejsvejs!
Sant de du säger.. Men om man är ökänd i området och dom visar bilden för snuten så kan ju dom känna igen en annars läggar dom la ner fallet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
presis , sen tror jag fan inte att snuten orkar lägga ner för mycket tid på ett par hundra spänn.
har ni gjort sånt många gånger? Jag glömde betala på en pizzeria för ett tag sen, man jag är för feg för att pysa från ett ställe medvetet...
Tuna? Tuna is worth NOTHING!
För det första, palla springa efter man käkat :P Tror det är bedrägeri eller eventuellt stöld du åker fast för. Kamerorna är väl oftast till för om de får fast dig, så de kan peka på filmen och säga "där ser vi att det är du". Om de inte får tag i dig och du t.ex. snattat eller nått annat skit så lär det inte hända nått även om du blir filmad, om ingen känner igen dig dvs.
Redline!
Justja, om du är i skolåldern kan de kolla genom traktens skolkataloger, men då krävs det nog att du gjort nått lite allvarligare.
Redline!
T.om. mer ok att snatta än att springa från notan när någon serverat en tycker jag. riktigt lågt faktiskt..
inte sett UNIVERSAL SOLDIERS
http://www.homage.nu/
Kakan Kockar är tjocka. Hur ska dom komma ifatt en?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Som dom flesta sagt här så lär det inte hända så mycket om dom inte vet vem du är. Dock är det kanske inte spec kul för personalen som får pröjsa ut pengarna för din mat sen så att alla bångar stämmer i slutändan.
...Jag skojade bara!
Tror att det händer för ofta för att någon skulle bry sig.
Just fan, det är jag som är Satan.
Käka för under 700 kr så gör polisen INGET.. Men överstiger det belopet så blir det rättsliga åtgärder..
eruduuuja
ah sånt kan man ju göra utanför sin ort, i nödfall, men inte fan skulle jag göra en springnota någonstans i närheten av centrala göteborg där jag bor.. alldeles för segt att behöva hålla koll på vilka restauranger och pubar man aldrig mer kan gå till för att det ska vara värt det.. sedan som någon sa, känns rätt lågt i min ålder iallafall.. när jag var i 16 års åldern gjorde jag sånt men är man över 20 och håller på med springnotor och sån skit så är man rätt låg..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har blivit afattsprungen några gånger då man "glömt" betala notan för några pitchers på krogen. Det bästa är ju att ha stålar, men lugnt o sansat bara resa sig upp och gå ut normalt, kommer dom ifatt så ber man om ursäkt och cashar. 50/50!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!
Du kan till och med gå, det är ett större brott om dom tar fast dig. Dom har ingen rätt att gripa dig och gör dom där begår dom ett värre brott :)
b-b-bassan!
Kreativ P17 YYYYYYYYYY, vilken tjock? Jag är kock.
Joel413, var de ni som gjorde satt man itne kan köra spring nota på shanghai resturangen i haga eller ? blev busted när jag försökte..
Securitas: Är det 700? 600 fick jag lära mig när jag jobbade på krogen... Snuten vägrar att ens ta anmälan om personen vägrar pröjsa. Rätt skön grej ;) Jobbigt bara om man gör det på fel hak och får däng istället.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
jumpcut, jag kan ju säga att det var sjukt nära iaf=) men efter lite överlägging ringde dom bara min farsa och det var nästan värre
Det går verkligen utför med ungdomen... Har ni inte råd att äta ute, don't.
du va ju bright.. kamerorna ska fungera avskräckande o användas som bevisning om någon tas för snatteri vid tillfället, självklart utreds inte varje rackad pastasallad från en shellmack i efterhand...känns som du e nojjig för nåt
kör alltid på springnotan
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
voila. Gå in på en pub där det visas en fotbollsmatch, brukar alltid va fullsmockat me människor då.. Sen e d bara o dricka sig redlös o sen gå ut i halvtid för o "röka". sen KUTA som fan .. De e så jävla nice o slippa betala :P
http://mentalpassient.blogg.se/
The_passenger P17 vadå "inte kan"? att du misslyckades med att smita ut betyder ju knappast att det är omöjligt...
Åker man fast och de kontaktar polisen så är det bara att säga åt konstaplarna att du har betalat. Med tanke på hur ofta krögare slår in saker i kassan vill de nog inte ha något rotande där...
Om man tar en springnota så drabbar det servitören man blir serverad av, inte restaurangen som alla snorungar härinne kan tro... Folk får alltså ta ur egen ficka för att betala.
Wega P45 Då slår man en signal till facket, att bestraffa anställda för vad kunder gör är utomordentligt olagligt enligt arbetsrätten.
Well, jag skulle nog aldrig våga (eller ha lust att) göra nåt sånt. Men jag tror ärligt talat att chansen att nåt händer är helt minimal. Det enda som borde komma efter dig är dina skamkänslor :)
Johnny_K_Ståhl haha precis... wega = årets ägg.
b-b-bassan!
Johnny_K_Ståhl: Så du menar att servitrisen på stureplan som för två-tre år sedan råkade ut för kortbedragaren som blåste en nota på 60 000 som var tvungen att betala själv och fick sparken borde ringa facket? Trots att det stod om det i tidningarna och det var väldigt svårt för någon med en fot i restaurangsverige att missa det? Det är väldigt vanligt förekommande att servispersonalen får betala för blåsningar. Precis som spärrvakter i tuben eller pendeln får betala diffen i kassan med egna pengar.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Johnny - Perfekt, när du har en anställning som vanligtvis inte betyder så mycket på papper utan endast är baserad på timmar, vilket den till större delen är i restaurangbranchen - så hamnar man helt utan timmar efter ett tag. Du verkar kunna det här med relationer - att anmäla sin chef brukar endast sluta på ett sätt, men i din rosa fluffvärld kanske han kommer och ber om ursäkt och bjuder på ärtsoppa till och med på en fredag. Kan inte du sköta all min kontakt med min arbetsgivare, även om jag inte jobbar inom ovanstående arbetsgrupp, du kanske kan ta med hunden Bassan med - han verkar ha minst lika mycket innanför pannbenet som du...
Antalet restauranganställda som jobbar vitt och är med i facket går nog att räkna på en fot.
Eksem: Inte så troligt. Däremot är antalet restaurantanställda under 25 som inte är med i facket väldigt lätta att räkna. Fast det beror ju helt på var man letar också...
Jumpcut, du får mig att tro på mänskligheten igen...
Jumpcut, Wega: Hur kan det vara möjligt? Det låter utomordentligt orättvist.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Wega: Eller på folk som varit med och vet hur det fungerar i verkligheten. Ring facket, anmäl din chef, sök nytt jobb. Svårare än så är det faktiskt inte. Är man så pass tjenis med chefen eller uppskattad på sin arbetsplats så är det självklart att man inte behöver betala för springnotor, då tar chefen hellre en sådan smäll än att riskera att den anställde försvinner. Men har man jobbat på ett hak i ett år och börjar joddla om rättigheter och what not, då gör man bäst i att börja fråga runt efter nytt ställe att jobba på.
kockar är itne bara tjocka utan även fulla
Ahmd: Arbetslivet är sällen - och det här låter så jävla internet-vis-poesi så ja mår illa - men det är sällan rättvist...