I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderna citat?

Övrigt - Blandat

2006-08-21 18:01

Moderna citat?

När jag känner mig lite nere, är i stort behov av en liten nätt spark i röven, drar jag alltid fram en citat-bok jag har liggandes på toaletten. Boken består av en massa roliga, smarta, tänkvärda och tokiga citat, som med några få ord kan få den mest depresiva svartrockaren att börja klä sig i färgglada batiktröjor, baka bullar och hjula. Den smartaste trixet med den lille boken är att klyschorna är uppdelade i olika kapitel. Känner man sig lite förvirrad angående kärlekstrubbel t.ex. slår man helt enkelt upp "love, relationships and hate" i indexet och bläddrar sig fram till rätt sida.

Människorna som kläckt ur sig dessa sanningar, fått sina tankar förevigade och för alltid kommer att finnas kvar i vårt medvetande är oftast tänkare av stora mått, komiker av sällan skådat slag eller en kombination av de båda. Givetvis är jag sinnessjukt avundsjuk på dom här individerna och en av mina stora drömmar är att en dag komma på ett ruskigt bra qoute och bli inskriven i historieböckerna.

Men så började jag fundera... Händer detta verkligen fortfarande? Att ett citat är så grymt genomtänkt och perfekt att det kommer att bli ihågkommet även i framtiden.

I en generation överfylld av bloggare, författare och skribententer känns det nästan dödfött att ens försöka. Internet, i all dess prakt, känns som den naturliga fienden och syndabocken.

Men, jag hoppas att jag har ruskigt fel i denna fråga, så kläm fram några sköna citat som du hoppas har en chans bland de stora grabbarna. Det finns dock några regler:

- Citatet måste vara hämtat från 1998 eller senare.
- Du får inte hämta det från en "citat-sida" eller dylikt på nätet.
- Du och dina polares lustiga kommentarer undanbedes.

Nämn vem som komponerat mästerverket och var samt varför du tycker att det ska få vara med på listan.

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-08-21 18:15
De flesta citat är inte bara vackra ord som dessutom är vettiga, det svåra är väl ändå att de måsta vara väl valda efter sjävla situationen man befinner sig. När du lyckas med detta så har du kommit något steg närmare att bli ihågkommen.

Ett citat som är klassiskt, dock inte på grund av bara orden utan händelserna runt det, är när den så kallade Bagdag-Bob hävdade att det inte finns några amerikanske trupper i Bagdad samtidigt som man kunde se hur Bagdad övertogs av amerikaner.

2006-08-21 18:29
"Shame on you Mr. Bush!"

2006-08-21 18:30
N_got
Jag ställer mig väldigt tveksam till att Bagdag-Bob's konstiga kommentarer kommer att kunna läsas av mina barnbarn en vacker dag i framtiden. Konstigare saker har visserligen hänt, men att tidigare nämnda man kommer att figurera i samma sammanhang som Churchill, Groucho och Wild känns inte alls speciellt troligt ;)
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-08-21 18:40
"jag kan motstå allt utan frestelser" sagt av Oscar Wild

tycker att det är ett så underbart citat efter som i all sin enkelhet stämmer det in på varenda person...

Peace
frid & fröjd!

2006-08-21 18:57
En Kristen tror,en Rasta vet!
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2006-08-21 19:06
phlegm

Visserligen har du rätt i det, men det är nu i mordern tid väldigt känt, dock tror jag precis som du att det inte kommer leva speciellt länge.

Men det är väldigt svårt att se vad som kommer kommas ihåg i framtiden, mycket beror på hur världen utvecklas och det är i stort sätt omöjligt att se.

2006-08-21 19:15
Att försöka reparera ett förhållande är som att lyfta en sten.
Klarar man det inte första gången så blir det bara svårare ju mer man försöker..

den var bra! Vem sa det?

2006-08-21 19:40
What can I say, I'm impressed.

den skaj ag köra på mina barn:

"Att försöka reparera ett förhållande är som att lyfta en sten.
Klarar man det inte första gången så blir det bara svårare ju mer man försöker.." sa en vis man på whoa.

2006-08-21 19:45
if i had four hands i would give those titties four thumbs down

2006-08-21 19:51
"jag äter inte kött för att det är gott. jag äter kött för att jag hatar djur..."
- okänd, sagt på whoa
(vet inte om det kommer från whoa ursprungligen dock. nå'n droppade det i en tråd.)

varför det förtjänar en plats på listan? men ärligt, finns det nåt mer klockrent citat egentligen? till och med en djurvän som pri kan se charmhumorn i det uttalandet.

2006-08-21 20:26
uttalandet om 40 talister som en cancersvulst på samhället kanske? äh jag har inte sovigt på 48 timmar och har inte läst topicen ordentligt säkert missuppfattat va det handlar om
för sent

2006-08-21 20:30
priyan: jo men det är inget våra barnbarn kommer gå runt o säga och tycka är jätteklokt,inget som kommer hjälpa dom med livets alla gåtor.

2006-08-21 20:34
azziz själv också!

2006-08-21 20:56
"Ibland undar man om man lever i ett land eller ett skämt"

Arne Anka
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-08-21 20:59
uttalandet om 40 talister som en cancersvulst på samhället kanske?

Det är utlevd homosexualitet som är en cansersvulst på samhällskroppen (Åke Green), 40-talisterna är bara ett köttberg (Pär Nuder).

2006-08-21 21:13
"Den som pratar samtidigt som han torkar sig i röven mister ofta hela stycket när han väntat på nån som redan gått"
Högt liv

2006-08-21 21:27
"A balanced diet is a cookie in each hand"

okändt citat från en restaurang i San Fransico hösten 2005

"Köp land, det görs in längre"

nån författare

"När jag går in på en bar satsar jag inte på en 10 poängare, jag siktar på en 6 poängare och super tills hon är en 10 poängare"

min polare Biffen på fyllan

"Det man inte kommer ihåg, det har man glömt"

polare Börje på bakfyllan i Avoriaz då han skulle förklara att det man inte kommer ihåg har aldrig hänt

"det finns inget väder, bara dåliga kläder"

citat från Fernie BC, Canada

"nice from far, but far from nice"

okänd

"ät gift"

Nils "nils-Jävel" pilfalk

"det kommer en tid man måste inse att man gjort fel, synd att den tiden aldrig kommer bara...."

jag

"efter sol kommer regn"

jag, kolla bara vädret nu efter denna sommar

"över och ut"

over and out
"Håll Käften, din jävla arbetare. Annars kommer jag ner och slår ihjäl dig med plånboken", okänd 08:a på Marstrand

2006-08-22 13:26
Många grymma förlsag och favoriterna hittills är Priyan's och DreamCatcher's.

Ni andra, försök att ha i åtanke att citaten ni citerar skall fungera under en lång lång tid framöver. Alltså gäller det att leverera riktigt bra grejer som får en att tappa hakan, och inte medelmåttiga tips, som kommer att vara bortglömda innan julafton..

2006-08-22 13:32
"Det är som att gräva sig ur en grop..."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-22 17:17
Jag vet inte, men det är så klockrent att det kommer från den här snubben, som är den karismatiske Scooter "it's nice to be important but it's more important to be nice" ....lite gulligt.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-08-22 18:02
"ät gul snö, det kan vara öl..."

2006-08-22 23:22
"Kan inte dina händer göra det, så har dom inte häller rätten att hålla piskan när andra gör fel."
- Nån gammal man när jag klagat på nått.

"Kastar du bort din framtid dör du ung."
- Far

2006-08-27 16:27
Bättre sent än aldrig
..yeah
Meep meep

2006-08-27 17:03
We cant stop here, this is bat-country!

-Depp i fear and loathing las vegas
There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2006-08-27 17:06
En till goding :)

I did not have sexual relations with that woman

Alla vet väl vem det är som har sagt så! hhahaa, så jävla bra assså!!
There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2006-10-06 18:20
"Sitt ner när du är ung så orkar du stå när du är gammal"
"Håll Käften, din jävla arbetare. Annars kommer jag ner och slår ihjäl dig med plånboken", okänd 08:a på Marstrand