I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kasta ut italienska gubben?

Övrigt - Blandat

   

2006-08-10 03:32

Kasta ut italienska gubben?

Är mitt i ett moraliskt dilemma, jobbar som nattportier på ett hotell. Hjälp mig med mitt problem.

Det började igår med att en italiensk gubbe kom in igår natt och undrade vad ett rum kostade. Han tyckte det var för dyrt och skulle gå vidare till ett annat hotell, men kom tillbaka efter en halvtimme och frågade efter ett kort samtal om han fick sitta i vår reception tills tågstationen öppnade. Jag kunde inte med att säga nej, så där sov han i två timmar. Sedan avslutade han vårt möte med att tiga lite bröd, jag hade inte hjärta nog att säga nej. Sedan gick han, bör tillägas att gubben är typ 75 pratar begränsad franska, ser ren ut och väldigt pratglad (på italienska).

Till dilemmat, för fem minuter sen stövlade han in igen, sa att det var kallt ute och frågade om han fick sitta här i 30 minuter. Så klart har gubben med sig sitt eget lilla lunchpaket. Nu börjar jag bli förbannad för jag hade redan tröttnat på honom igår. Känns som det är en människa som utnyttjar godhet och tar sina chanser. Men att kasta ut en gubbe i en 5 gradig nattkyla är inte direkt min melodi, men det känns som min arbetsuppgift och jag börjar ärligt tröttna på honom. Det är svårt att ta diskutionen när vi inte talar samma språk och jag försöker leva efter karma så det är ett svårt beslut. Det gör ju inget att han sitter där men det är principen.

Vad hade du gjort?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.