I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är klockan? Roten ur sju, ditt pucko...

Övrigt - Blandat

   

2006-08-07 20:58

Vad är klockan? Roten ur sju, ditt pucko...

Mina svaga men seniga handleder har så länge jag kan minnas varit helt nakna och fria från pråliga accesoarer. Svettiga svettband, missbildade indianpärlor och bajsbruna henna-tatueringar har alla lyst med sin frånvaro och frihetskänslan har varit mer än total. Medans andra slöfockar gått runt med trekilos klockor, nitarmband och roskilde-pass från de senaste 14 åren har mina slanka och muskulösa armar varit komplett tyngdlösa, barnsligt starka och kapabla till hur många high-fives och low-tens som helst. Det hela har varit en överlägsen och fridfull tid, men tyvärr mötte den handleds-nakna epoken sin baneman i förra veckan när jag gick och halvshoppade i centrum. Jag råkade nämligen köpa en klocka...

Vad tänker han med?
Är han spritt språngande galen?
Klocka är såå '86!
Hans mobil måste väl kunna visa uret?


Jag hör redan era kvidande invändingar och välmenande glåpord, men låt mig förklara. Klockan är ett mirakulöst under bortom era vildaste och våtaste drömmar. Förutom att visa tid och datum kan den: zappa kanaler på tv:n, beställa pizza, skriva uppsatser, motverka bakfylla, räkna ut svåra tal och fungera som rim-lexicon.

Låter det för bra för att vara sant? Det är det också...

Sanningen är att jag köpte en fattig, billig, men extremt tuff miniräknare/klocka, modell svart. Den är trevlig och rolig och allt det där, men jag känner att jag vill och förtjänar något mer.

Så langa länkar och tips på era bästa high-tech ur. Gärna inte för dyra eller för svårbeställda. Jag vet att jag kan lita på er...

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.