I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blev det något av era klasskamrater?

Övrigt - Blandat

   

2006-07-31 15:13

Blev det något av era klasskamrater?

Sitter här på kontoret, pillar på en sårskorpa och funderar på alla de människor som var en del av mitt liv under skolåren. Man undrar lite vad det blev av dem. Vissas öden känner man till, antingen har man fortfarande kontakt eller så hör man rykten på avvägar. Några har det gått bra för, andra mindre bra och de flesta är svennar precis som en annan. Men några går det som sagt bra för, på olika plan. Men eftersom min värld bara handlar om pengar och kändisskap så handlar denna tråd just om detta.
Har ni några gamla skolkamrater som lyckats bli något? Var inte blyg, berätta!

Jag drar några från min skoltid:

Person 1, från låg- och högstadie. Dum, tråkig kille i lila byxor som la i sig i andras göromål och gärna berättade för läraren om man hittat på något fuffens. Sitter numera i riksdagen.

Person 2, från gymnasiet. Glassig tenniskille. Har på något sätt gjort sig till framgångsrik låtskrivare med några internationella hits. Alla är förvånade, hans talang på musiktimmarna var mycket begränsad.

Person 3, hela skoltiden. Gitarrkille som var hjärntvättad av musikskolan (ni vet... "Nej, så där kan man inte spela") och fick därför inte vara med i några band. Numera spelar han i ett omskrivet 'rockband' som sålt bra i både Sverige och europa.

Person 4, låg- och mellanstadie. Datasnubbe som reggade ett domännamn (som då var hans 'nick' på irc). Ett par år senare dök det upp ett framgångsrikt amerkanskt dataföretag med samma namn, de köpte hans domän för många smarriga miljoner.

Person 5, gymnasiet. Efter plugget blev han bilförsäljare, fick på den vägen generalagentur för något bilmärke i flera afrikanska länder. Lever tydligen skitgott på det.

Som synes håller jag personerna ifråga anonyma, hur ni vill göra bryr jag mig inte om.

Kör på!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.