I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förlägning av pass??

Övrigt - Blandat

2006-07-23 20:52

Förlägning av pass??

FIck panik när jag väl hittade mitt pass och såg att det gått ut igår :S (OTUR) och jag åker på fredag... det ska ta fem arbetsdagar att göra ett pass o få det hemskickat men jag åker sju på morgonen så jag lär ju inte hinna få mitt nya pass...

en liten fågel viskade i mitt öra något om att jag kunde förlänga passet till årsskiftet...någon som gjort detta eller vet om det funkar?

alternativet är att få ett provisoriskt pass men jag vet inte hur länge jag ska vara borta och då kan man inte få ett provosoriskt pass :S

tacksam för ALL hjälp (hata UDs hemsida och säg inte google...trust me, tried it)

Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2006-07-23 20:56
förlängning vet jag inget om men dom grisrosa provisoriska passen behöver man inte veta när man ska hem.
om dom ber om dom uppgifterna så ge dom bara nått datum det är ingen som bryr sig i nån tull ändå. jag har rest på rosa pass hur många ggr som helst utan problem, dom är giltiga i 6 månader.

nerjobbat är att dom kostar numera 950:- och vanligt pass 1000:-
Mabuhay!

2006-07-23 20:58
okej, du är helt säker alltså?? på UDS hemsida står det att man ska kontakta landets konsulat/ambassad om huruvida de tar emot provosoriska pass... behövde du göra det?
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2006-07-23 21:07
ha ha roliiig

2006-07-23 21:11
nä jag kontakta aldrig nån... men å andra sidan reste jag inom shengennationer så det är kanske där det är knas om du ska utanför europa
Mabuhay!

2006-07-23 21:16
kottish du har ingen mamma va?

daddy-dan, tack så mkt för din hjälp :) ska snacka med min arbetsgivare (F)

2006-07-23 21:18
så lite så...
Mabuhay!

2006-07-23 21:21
fly-fly. När jag drog till Brasilien på sista minuten i vintras så var det en polare som inte hade hunnit få sitt nya pass. Så han skaffade ett provisoriskt när vi kom ner till Landvetter..

Men se till att ha gott om tid på dig. :) Poliserna som var där visste inte hur man använde en digitalkamera så han fick packa upp sin egen och fixa bild själv.

Sen kollar dom lite extra snett på en i passkontrollen dit du nu ska men det är inga problem :)
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2006-07-23 21:48
Provosriskt pass fungerar typ överallt där ett vanligt svenskt pass fungerar dvs överallt. På Landvetter tar det runt 10 min om man stressar dom lite, 1000 kr för ett rosa pass (fast det är redan nämnt).
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2006-07-23 22:50
det där kan väl inte stämma ?? kostar ett pass så jävla mycket ? hade för mig att det ska kosta typ nåra 100 ?`?? :S
Lev hårt dö ung !

2006-07-23 23:30
ett pass kostar 400.. samma sak med polisens eu-leg.. 400 spänn...

inte 1000 som nån sa..
Face it motherfucka, I can pay to get rid of you
I got more heads in the hood than pagan rituals

2006-07-23 23:34
Vanligt pass kostar 400:-
"jag har fin hår. som en waterfall."

2006-07-23 23:35
mäh, Rucser före...
"jag har fin hår. som en waterfall."

2006-07-23 23:40
http://www.polisen.se/inter/nodeid=4060& ..

står lite om provisoriskt pass
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!

2006-07-24 00:06
kottish
inom schengen, inte eu...
Face it motherfucka, I can pay to get rid of you
I got more heads in the hood than pagan rituals