I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

God gärning

Övrigt - Blandat

   

2006-07-21 19:53

God gärning

Jag ska berätta en liten grej som hände här i förrgår.

Jag och en kompis hade varit hos min syster som bor nära min skola, påväg hem förbi skolan hör vi ett högt ljud. Någon slår på nått så ser vi tre svarta moppar står precis vid caféterian. Tre killar som gått på skolan men gick ur i år har slagit sönder 4 stycket stora, inte vanliga gatulampor utan rätt store uppetill. Står på taket och kastar ner allt i backen.

Vi vet exakt vilka det är.. inga vänner men här vet alla vilka alla är. Så säger min kompis lite på skojj " ska vi ringa snuten på dom?"
Slutar med att jag snackar med en polis och förklarar vad som pågår bara 50 meter ifrån oss och hon avslutar samtalet med " okey.. vi skickar en patrull"

Killarna åker därifrån och jag och min väninna går in mot samhället, får samtal från polisen som frågar åt vilket håll som som dom åkt och sen gav jag namnuppgifter.

Väl inne i samhället ser vi polisen komma... vi går en vända och när vi går förbi en ungdomsgård står polisen på andra sidan vägen och har tagit dom.
Jag tycker det är rätt kul, aldrig ringt polisen för något sånnt. Antagligen nått man kanske ska göra oftare eftersom det är ens föräldrar som betalar skatt för saker TEX gatulampor som tas sönder i detta fall. Så.. tveka inte att ringa. =)

Fuck that shit bitch