I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Projekt - "Helväggs"-tavla

Övrigt - Blandat

   

2006-07-18 12:10

Projekt - "Helväggs"-tavla

Har tröttnat på en av mina väggar i lägenheten, och har nu börjat skissa på ett litet projekt.

Jag skall täcka väggen med en stor tavla, inte som täcker hela väggen men en stor del av den - Jag har tänkt mig ca 1.5mx3m, vilket är ganska stort som ni förstår.
Kommer att införskaffa en glasruta och sedan bygga en snygg ram själv.

På mitt jobb har vi två grymma färglaserskrivare som jag kommer printa ut A3-ark på, sedan laminera för att få "fotografi-känslan".
Jag har helt enkelt tänkt skriva ut en gigantisk bild, uppdelat i "pusselbitar" uppdelat på x antal A3-ark, sedan sätta ihop dem med exakt precision - det kommer inte synas att bilden består av många små delar.

Min enda frågeställning är just nu vilken upplösning jag behöver ha bilden i fråga i.
Jag jobbar med att framställa material för tryck, men jag gör rubbet i vektorgrafik och behöver då aldrig bry mig om kvalitetsförsämring vid skick till tryckeriet.
Vet att det finns många med liknande jobb som mig här på whoa, sträcker ut min hand efter lite tips :)

Kommer att uppdatera med bilder och text när det börjar hända saker :)

Tillägger; Visst, man kan mäta i cm i diverse program - men jag vill veta hur det blir i praktiken.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.