Tjejer! Eves bra vs. Freebra
Någon som har någon erfarenhet? Man har ju varit sugen på en Eve på ett tag, men såg nu att det finns en sk "freebra" också, som har samma princip.. eller ja.. den ser exakt likadan ut, men är billigare. Då är ju frågan. Någon brutta här nånstans som vet for a fact, att klistret på den ena är bättre, eller att vaddarna kanske är gjorda av typ frigolit på den billiga eller ja.. Tjänar man på att fixa sig en Eves bra, eller går det likabra med den billiga? Det kanske bara är så att tillverkarna har märkt att denna sak är en hit, och börjar konkurrera om den, och därför så är priset lägre på den ena nyare varianten? Eves bra Freebra /Leena
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama
Producent
2006-07-14 22:34
hihih....BH snack..kan bli en inresant tråd =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
dom var jäkligt oattraktiva i alla fall...
...
BigBadWolf Nu är ju inte de till för sexigt umgänge i halmen direkt, utan till för deception på hög nivå under kläderna.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama
tror du att man tänkte "ja nu ska vi göra attraktiva bh:ar" när man tillverkade dessa?
frågan är om de där håller på större bröst... fan när jag var 10 år hade jag redan utvecklat bröst som jag faktiskt försökte tejpa runt eller knyta sjalar för att platta till det osv... de funka ju knappt så jag undrar om såna där fjuttebhåar hjälper! holla nån som vet!
Femme fatale
och är de tejp på framsidan? dvs för att hå¨lla ihop kläderna? nu menar jag såna där extrema tröjor som med lite för mit vind blottar allt åt höger och vänster...eller är det bara en ny praktiskt bh för jobbiga tröjor som avslöjar bh:ar som redan är praktiska, dvs ahlterneck och bandlös..
Femme fatale
fridge haha, man kanske inte vill slita av dom ändå :) amar har en kompis med c-kupa som äger en, och det funkar fint. köp en massiv storlek så lär det kanske funka? man väljer ju vart man vill sätta fast den right? så knäpper man.. och så kan man säkert fixa sig de effekter man vill. De kanske inte lyfter så mkt.. vad vet jag. Eller, kanske om man sätter de lite högre upp på kanterna? :S Nu gissar jag bara. Har inga såna problem.
amar det är tejp på insidan, inte utsidan. Dvs ja, de är bara till för att inte visa massa axelband och ryggband och sånt.
LA okok. Man vet ju aldrig... besserwisser1 Ja? Amar Jag kan hålla dom åt dig...
...
La. nämen den har inga band där bak va? isåfall är de ju grymt för då kan man ha den med klänning eller topp som visar ryggen rätt rejält.. jag har D normalt och stor C i pushup (brukar dock inte avända pushups så mkt), men de säger ju på sidan att de är små i storlekerna..borde man ta en storlek större då om man vill känna sig bekväm tror du?
Femme fatale
ja det skulle du nog gilla, eller hur stora stygga vargen?
Femme fatale
alltid ;) Jag är alltid där med en hjälpande hand om du behöver
...
Amar precis. inga band whatsoever. Lite därför jag är ute efter en, för rygg-grejen. Just därför ser den ju lite skum ut bara sådär, men det är ju som sagt inte direkt någon bh man väljer att ha på sig när man ska visa sig i bara underkläder. ja jag kan tänka mig att du kan behöva ta en större då, men jag är ingen expert på BHstorlekar alls. Men jag tänkte eftersom de ser lite ut som tshirtbhar, helvadderade, och kanske har en viss kupform i de mindre storlekarna som inte passar för dig.
LA , ja de är just ryggen, för annars finns det redan alternativ som bandslösa och halterneck och andra varianter.. detta låter grymt.. ryggen är stort problem, visst man kan gå utan bh men ärligt talat hur kul är det när det blåser snåla vindar i tröjan haha , man vill ju ha ett snyggt stöd.. sånt so mindre bystade är lyckligt lottade med natural :D
Femme fatale
har du hört talas om Holywood tejp då? jag är misstänksamt mot allt sånt där.de låter för bra för att vara sant ahha
Femme fatale
La Hur bekväm tycker din kompis den är? Jag tycker inte den ser speciellt behaglig ut att ha på sej...
Leker live eller?
jag tycker också den ser obekväm ut.. men även om den är obekväm kanske det är värt en fin kväll då man har en klänning med djup ringing i ryggen..
Femme fatale
Kanske är de värt de :) annars har ja samma size som dej Amar och ja är tveksam på om den där ens gör någon skillnad... Kan lika gärna köra utan ;)
Leker live eller?
är det bara jag eller är Sveriges udnerklädesutbud i stora drag skittråkig? jag KRÄVER att Victoria's secret ska öppna en butik i Sverige.. åh :D
Femme fatale
Amar Ja precis, axelbandslösa finns ju överallt. Haha, nu ska vi inte snacka om hur lyckliga folk är inte ;) det finns problem i alla områden. Men en grej med att gå utan bh är ju att vissa kläder nu på sommaren är lite tunna, och kan ses igenom när solen skiner på, och det kan vara lite jobbigt. Hehe, nä, är det sån tejp man typ kan köpa på lindex eller liknande så man slipper visa bröstvårtor över hela gatan om man går utan bh? För isf betalar jag inga pengar för sånt, kör med vanlig tejp haha.
Windi Jag vet inte, har inte frågat faktiskt.
Windi. jag brukar faktiskt ta trekantsbikini-bh ibland udner tröjor som visar rygg för de kan man dra ner i ryggen lättare och kan knyta om, tillskilnad från en fast bh..just a tip.. mende är frotfarande ingen bra lösning.. haha eller hur det krävs en hel del för att få dem på plats, lite fejklim är inte nog..
Femme fatale
Tjejer om ni har fast och firm merchandise under tröjan så visst, varför inte köra utan? Det brukar väl vara ett problem i er strlk att man inte är så bekväm med att låta de leka fritt där under bara.
La , nej de är tejp som är till för brösten oh att klädrna stannat på plats på tuttarna.. kallas Hollywood tejp eftersom moviestars och andra obevågade med strålkastarljus brukar ha tunna klänningar som ibland är urringade till naveln, då tejpar dem brösten och samtidigt så kläderna tejpas på dem..
Femme fatale
all you need is the magic hands... Holla at me!
...
La , vet du hur det ser ut att springa till en buss utan bh? hahaha. nej men bh ger ju snygg form etc.. inte för att det är något fel på natruliga bröst, tvärtom men de kommer inte ut till sin rätt med massa tyg över.. de blir ju fulare så än när man är naken...
Femme fatale
amar jaha, men det fixas ju lätt med vanlig dubbelhäftande tejp :)
vargen kanske ska sova lite
Jag funderade på samma sak hela dagen igår om det skulle vara värt att satsa på en Eve's bra eller en Freebra. Googlade lite och hittade ingen som provat.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
haha, jag är ledsen men jag är så sjukt uttråkad
...
Ja har faktiskt inga problem alls att gå utan bh trots min strlk.. Hehe men aldrig att ja springer till en buss då kanske :p Men ja är lite nyfiken på den där eve.. En sån ska ja ha :) Så berättar ja sen om ni kan lägga ner tejpen eller inte.. ;)
Leker live eller?
amar haha ja, jag kan tänka mig. ja det har du rätt i. Victoria bra, då väntar vi spänt på någon som vet här ist.
ja jag håller med dig Amar, varför i h-e öppnar inte VS en butik i sverige? här e så sjuukt trista underkläder.VS har ju allt man kan tänka sig, sexigt,praktiskt,stort,litet.. agent provocateur hade heller inte varit fel, orka gå o handla på H&M o Lindex, och sk man ha dyrare är dom fina,men inget speciellt med dom liksom..
Azziz. kolla in märket Passionata...de har snygga underkläder, och också Aubade ..fransyskor vet hur man ska ha det udner ;) men de är sånt man hittar i dyra butiker eller dyra underklädesaffärer som man hittar väldigt svårt.. agent provocateur har jag sett här och där och de verkar ha fina grejer... tycke victoria secret har grymt snygga underkläder.. när h&m ska hämta annorulnda saker blirde ibland typ rollspelskläder, dvs leopardkorsett med fjädrar på osv, haha..jag vill klassiskt men ändå något som gör dem annorlunda, färgen, skärning, detaljer osv.. deglar på VS sida.. haha
Femme fatale
ok ska kolla in dom.. var har du sett AP? jag letar febrilt efter en behå som heter cookie,men hittar inte ens på ebay. men jag har mailat vs om dom skickar till sverige men fick ett väldigt flummigt svar..vet du om dom gör d?
har mest sett i tidningar har jag för mig...försök leta i dyrare butiker som säljer udnerkläder..
Femme fatale
jag kan dra slutsatsen att ingen här har provat dessa bhar alltså..
äsch silvertejp funkar minst lika bra som den där :P
Hjulet snurrar men hamstern är död
men vad är grejen med silvertejp? är det sån där fet ducktejp, (venne hur det stavas) eller? för det känns lite obekvämt och ont att ta av sen ;)
Har prövat Eves bra, ganska praktisk grej faktiskt. Funkar bra på både stora och små bröst och satt lika bra varje gång. Kan tänka mig att Freebra har lite sämre "klister" på insidan så att den inte går att använda lika länge, Bara en tanke.
My heart lives in my vagina.
Th1ef ja jag tänkte att det kanske skulle vara en sån grej. Men sen undrar man ju vad det är för sorts superklister som kan vara sån stor skillnad på i den dyra varianten. Det kan ju också helt enkelt vara så att märket är dyrare på den ena. Snart köper jag Freebra'n bara för sakens skull
Jag tror att klistret på freebra'n kommer att dö mycket snabbare än den på eve's bra, så satsa på den dyra! :p
Woot
Vio Damnit woman!
eves bra funkar jättebra för mig.
a.n.n.a
hehe vadå, det står ju att man kan tvätta den 1000 gånger utan att klistret försämras ;)
Woot
Vio ja men kan man inte det med den andra då? :) this is the fråga
Betzy Jag antar att eves bra är bra som den är iofs, men frågan är ju om den är bättre.
jag tror faktiskt inte det...men man vet aldrig! får helt enkelt försöka hitta nån som har free bra!
Woot
Min kompis köpte en sånn på HM för ngn 50 lapp. Den funkar hur bra som helst, och "klistret" blir inte dåligt. Man ska typ ha diskmedel på eller nge.. har jag för mig, kanske ljuger.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer