Groggen som gör dig full – men inte bakis
www.aftonbladet.se Jävligt ball grejj men det kommer säkerligen inte klassas som drog....=)
www.skurkarobanditer.se
Producent
2006-07-13 15:41
hmm....hört talas om vatten?? så länge man dricker ett glas vatten mellan varje öl/vin/grogg osv så slipper man bakis...men tyvärr så e det många som inte gör det...som jag själv..=)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
"ett glas vatten" brukar inte hjälpa mej mot bakfyllan om jag festat till rejält.. skulle va kul om det skulle funka.. tillnyktringspiller vill jag ha, fast det är ju iofs skönt att sova när man är full...
www.skurkarobanditer.se
hehe.. framtiden kommer bli soft :) fumez: yes ett glas vatten mellan varje drink e finfint! jag gör det alltid! man blir inte lika full heller o de e nice. fast plånboken gillar det inte för man vill dricka mer!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
macan: nä inte mot bakisen. då e de för sent. vattnet ska man dricka medans man festar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
oj läste inte så noga =P men ett glas vatten mellan varje öl verkar drygt..
www.skurkarobanditer.se
Producent
2006-07-13 15:47
macaan : jag sa inte ett glas...utan man dricker ett glas vatten mellan varje öl...så om du dricker 10 öl så dricker du ungefär 7-8 glas vatten imellan eller mer...då funkar det fint =) AEAP P23: det funkar för mig den första timmen sen glömmer jag bort det...men jag har turen att jag knappt blir bakis dagen efter...bara slö =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent
2006-07-13 15:49
macaan : jo det kan bli ganska segt...men ska man supa till rejält så kan det vara värt o dricka vatten under tiden man festar så man slipper atombomben i skallen dagen efter...=)
man SKA bli bakis om man festat rejält, då vet man att man troligvis haft roligt.. ett straff för man har syndat =D
www.skurkarobanditer.se
Känns som man klarar sig utan djurtestad sprit.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
så sant eyegasm. vafan, sprit är sprit. sprit SKA ha bieffekter och nackdelar, det är en del av det roliga.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Moderator
2006-07-13 17:10
Resorb är ju annars en bra sak om man vill sluta vara bakis.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
var fixar man resorb ? det är ju hur bra som helst !
mjao!
Tror alcoholismen skulle öka om man slapp bakfylla. Varför inte va full jämt om man bara får de positiva sidorna av fyllan :P
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
När jag var i Irland så berätta ungdomarna där att de bruka åka ut till bönderna som hade nån slags sprit som man drack ett glas av. Sen var man askalas i 2 dagar. Sen tredje dagen om man drack vatten då så blev man lika full igen. Lyckades dock inte få tag i det :/
För det första undrar jag vart skribenterna på aftonbladet gick i skolan? "Inom snart "..eh say what? Sen tycker jag hela grejen verkar jävligt mysko, för det första för att den är testad på djur och för det andra framgår det ju inte av artikeln om det är ett preparat som endast behöver intas som piller, om det är ett piller som skall tas i samband med alkoholkonsumption eller om det är en vätska.
DaShiki F1 resorb köper man på apoteket. det är lite lotto för mig, ibland funkar det asbra och det känns knappt att man druckit dagen innan, men andra gånger kan det vara preciiis som vanligt, dvs man mår jävligt rävigt. dessutom smakar det inte sådär jättegött, när jag är bakis kan jag omöjligt få i mig resorb, men kvällen innan, dvs när man kommit hem så går det ju ner.
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Frida F22 jaha så det finns på apoteket ! tackar . haha ja smaken är ju inte den bästa , en vän till mig jämförde smaken med att hångla med någon som inte borstat tänderna på väldigt länge . yuk . har bara provat en gång , då försvann min top 2 värsta baksmälla :)
mjao!
vatten hjälper inte mot aggresivitet eller dålig koordination.....och somnar gör man nog duktigt med eller utan vatten till alkohol....
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Moderator
2006-07-13 18:45
Jag tycker inte resorb smakar så jävligt. Typ som lite saltat vatten, inte värre än så. Som en kallsup liksom :)
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Varför hitta på nytt när vi redan har GBL?
Det där är ju KNARK som vilken annan drog som helst. Men ändå säger folk att "om alkohol hade kommit idag hade det inte varit lagligt" vill man bara ha avslappning och sällskaplighet finns det ju gås, men icke...
fullfjädrad när jag kickat en gås..
resorb, hjälper det mot bakfylleångest också? I så fall ska jag införskaffa ett lager.
pigglaen Nejnej, det är en drog som vilken annan drog som helst. Saker är inte KNARK förrens de har narkotikaklassats.
Uppar.. Tar Resorb bort bakfylleångest också, eller ar det bara det fysiska?
one Avundas dig om di inte vet vad bakfylleångest är! Det är den ondaste ångesten du kan tänka dig som kommer krypande när du mår som säst dagen efter, och om du har otur inte försvinner förens ngn vecka senare.. Akta dig för den! It eats you.
Va glad för det. Drare min nu mera för att festa/nyktra till, tack vare "den onda ångesten"
vilken skit, det är ju koordinationen man vill försämra.
Moderator
2006-07-13 23:49
drick oftare om man blir bakfull, inget botar baksmälla som en treveckorsfylla. Två resorb i en liter vatten och en c-vitamintablett och en grönöl är det bästa knepet i min bok. krisar det så sänk en powerade också.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
drick oftare om man blir bakfull, inget botar baksmälla som en treveckorsfylla. Funkar ju tills den dan man ska nyktra till, och det måste man la förr lr senare om man inte vill sitta på parkbänk resten av livet, då blir det mindre kul..
Moderator
2006-07-13 23:57
kanske inte var helt seriös hela vägen där men faktiskt så blir det itne som att man sparar upp till sista dagen vilket typ en tredagarsfylla kan göra. däremot känner man någon annan form av bakfylla 2-3 dagar efter men verkligen inte på samma sätt som när levern verkar vilja processera allt på en gång i fallet av vanlig (o)hälsosam helgfylla. Självfallet är det ytterst hälsovådligt att "hålla det uppe" eller jag antar det iallafall. konstigt vore det annars. parkbänk är inte dirket något att ha, kampingstol, festivaler, sommarlov o.s.v så tickar dagarna iväg däremot. ska det va ska det fanimig va.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Det är nog olika från person till person, jag blir inte barfull så länge jag "håller igång" Men när jag ska få ut giftet efter en veckas fylla är jag inte kartig. Får dödsångest, skakar o tjuter, kan inte sova och blir helt väck..
Producent
2006-07-14 00:07
Slipper man göra bort sig på fyllan med den där drinken också eller?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Hehe, låer snart som man kan dricka vatten istället för "mirakerdrinken", ingen bakfylla, inga balanssvarigheter, inga minnesluckor och man gör inte bort sig.. nykter med andra ord.