Varför sitter jag och glor på text-tv?
Om jag hade fått en pistol tryckt mot tinningen, en knytnäve placerad i munnen och frågan "Vad gör du för att inte bli uttråkad?!?" slängd i ansiktet, hade jag förrutom att få panik, rabblat upp en fyra, fem hobbies. "Läsa böcker, sova, äta, bajsa och knulla" är nog svaren killen med fjäderbatong och rånarluva hade plitat ner i sitt bruna anteckningsblock. Men om sanningen ska fram, och det ska den ju nästan alltid, finns det ett tidsfördriv i mitt pittoreska liv som jag glömde att nämna för Tommy. En hobby som, sorgligt nog, tar upp nästan lika mycket tid som alla de andra, kombinerat. Jag och den nya, smala Uffe Larsson kallar det kort och gott: Nyhets-hets. Ni vet hur det funkar... Tidningar, internet eller text-tv. Spelar ingen roll. Sport, nöje eller politik. Spelar ingen roll. Whoa, Aftonbladet eller Vice. Spelar ingen roll. Jag måste få i mig min dagliga fix av nyheter... Vems fel är detta? Vart skickar jag räkningen?
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
|