I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Främmande människor som jävlas

Övrigt - Blandat

   

2006-07-09 23:19

Främmande människor som jävlas

Idag var jag ute på stan och matade duvor, en skum ny hobby jag har. Sitter helt fridfullt, lyssnar musik på behagligt låg nivå och kastar små brödbitar. Fåglarna samlas i en bunt, ni vet. Männsikor måste klart gå förbi, men det är ganska okej med plats så man kan gå förbi så länge man inte springer elelr skriker utan att de blir rädda.

Men idag: Det kommer ett gäng turkar på 20 till 25 år som går rakt igenom duvflocken så de flyger åt alla håll. Helt hänsynslöst. Och hånskrattar åt mig. Och en av dem säger att "de har skitit på din keps!", vilket de självfallet inte har gjort. Sedan går de vidare småskrattandes, hånler bakåt.

Jag förstår verkligen inte vad det ska vara bra för. I normala fall skulle jag inte tveka alls att resa mig upp om någon skulle jävlas med mig. Men idag orkade jag verkligen inte. Jag hade solen musiken och mina duvor och det kändes verkligen onödigt att förstöra allt för några idioter som tydligt bara ville jävlas med mig.

Är jag den enda som har råkat ut för något sånt här förbannat onödigt och irriterande av totalt främmande människor?

Delam tange barat