I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa Kollaget. Porträttsession

Övrigt - Blandat

   
Hangaround

2006-07-08 05:53

Whoa Kollaget. Porträttsession

Lite kliche över att göra whoa grejjor kanske. Men detta är en idee jag nyss fick från cameraobscura och spann vidare lite på det.

Alla ska rita dit sig själv, rätt litet men man ska se att det är ett annsikte. Inga helkroppsbiler, bara porträtt. Rita hur ni vill. Med blyerts och scanna in det. Via paint eller photoshop, med en färg, två eller flera, skugga osv.

Där emot gör det inget om man är lite diskret så att det får plats med många porträtt. Men som sagt, skiter i om man är bra eller dålig på att rita, men gör gärna erat bästa. Om ni känner för en sträckgubbe, visst gör det (säga emot sig själv).

Sen en sak till. Försök att smyga in erat whoanick lite fint vid porträttet också. Jag har gjort en nu nere i hörnet på mig själv. Så jag tar mig själv som exempel på hur det kan se ut.

Detta är bara en kul grej. Vill se om det funkar. Dock kan det bli lite svårt med ordning. Till slut kanske vi får 3-4 täckningar eftersom folk kanske ritar på samma sak sammtidigt.
Ja det var allt. Rita nu vänner.

Ja en sak till. Efter att ni ritat så posta kollaget här igen. Sen vore det bra om man skrev en siffra i slutet på url-namnet. Jag har kollage1, nästa som ritar, skickar det som kollage 2 osv.

kollage1