I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Funderingar kring porr och sådär..

Övrigt - Blandat

   

2006-07-08 01:26

Funderingar kring porr och sådär..

Det är, om jag fattat rätt, lagligt att sälja sex men inte köpa i Sverige.

Men om man gör som i en porrfilm, en gör filmen, står bakom kameran o.s.v, och t.ex en tjej har sex men en kund, och kunden i sin tur betalar inte direkt till tjejen, alltså han som gör filmen betalar dom båda för att dom har sex med varandra (lön), men kunden typ gör upp med "producenten" om betalningen efter. Han som producerat filmen, i detta fallet "kameramannen" har ju i sin tur faktist tjänat på att tjejen säljer sex, en slags pimp, för han har i sin tur sålt filmen. Tjejen har sålt sex, och mannen har på något sätt indirekt köpt sex av kvinnan. Ja nu vart det väldigt rörigt men hoppas ni förstår ungefär vad jag menar.

Frågan är, är det lagligt att köpa sex om man gör en porrfilm av det hela, eller gäller speciella regler för porrfilm, hur pengar fördelas hit och dit?


Förlåt om jag verkar dum, eller formulerat mig idiotiskt men jag har verkligen funderat länge :]

..en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger och slutligen en vänster..