I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-07-07 02:09

Riga

Ska dra iväg till Riga nu i en vecka så jag undrar om nån har vart där och kan ge mig lite info och tips.
Hur billigt är det ? Är det bra uteliv? osv

Jadu...

2006-07-07 02:16
Det är rättså billigt, soft uteliv. Mysiga blondiner vid varje gatuhörn :)
Gröna å vita hjärtan som glöder

2006-10-17 15:37
UPP ! :)
Jag drar nästa måndag, någon som har någon information om ungefärliga priser på boende, mat, alkohol på krogen osv ?

2006-10-17 16:12
Det är mad billigt.Fast det beror ju såklart på vart man går.Men vid central stationen(där man kanske i egentligen inte bör vara kvällstid)är det typ 1 lat för 1 bärs.."Inne krogarna" kostar mer,men du får en tequila sunrise för 40 spänn på krogen.
! hel rör moskovskaya vodka kostar 40 spänn i butik,1 limpa med marlboro lights 1 hundring..Billigt billigt..
Gamla stan är där krogarna är som bäst..

Ha det gott.
Reputation is the cornerstone of power.

2006-10-18 11:47
Riga e soft. De e lite konstig kansla for att de e fint men pa samma gang forfallet. De finns en stor park centralt belagen, dar de satt massa ungdomar o blazade helt oppet. Som Kontra pratade om finns det en del tvivelaktiga kvinnor. Mysiga dock haha.

Ak till Liepaja, tredje storsta staden (fast mer av en kakstad) om du vill ha lite hoodkansla. Kopte en 2liters flaska me fett god kolsvart bira for nagra spann. Feta vralande monsterhundar bakom varje mossigt plank, men finns varsta najsa stora stranden me helt vit sand.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-10-18 12:45

jag har tre tips till dig om du åker till riga.

1. Är du det minsta intresserad av arkitektur så rekomenderar jag dig att vandra iväg och kolla på deras häftiga jugend-hus som ligger nånstans i nord-östra delen av stan. Exempel

2. Ryssmarknaden som ligger typ söder om centralstation. Massa billigt skräp men det är ju alltid kul.

3. Åk spårvagnen ut till någon ändhållplats och titta på förorter i förvandling.

I övrigt hade jag(vi) jävligt svårt att hitta en billigt och bra boende men det kanske går bättre för dig. Och utelivet var riktigt bra förutom att jag kanske var lite oförberädd på halvnakna tjejer som dansade på bardisken på helt vanliga klubbar.

Gerdaman

2006-10-18 14:15
Tack för alla svar ! :)
Ghettogerda F21
De där husen ska garanterat kollas upp, är inte så värst intresserad av arkitektur, men av fotografi :) .
ryss marknaden har jag hört ska vara lite skojj också. ska kollas.

Jag har hittat ett hotel för 184kr natten centralt beläget i gamla stan, är det ett vettigt pris ? någon som vet ?

Någon rökare kanske kan besvara nästa fråga, hur är det med rulltobaks sortimentet där nere ? Golden Virgina, finns det ?

2006-10-18 15:17
Kristella__ F0: Jo de e ju en aning for kallt. men de e soft nog att bara va dar. De va for kallt nar ja va dar, men vi satt i sanden o snackade skit o drack bars.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-10-18 17:26
Föressten, någon som vet hur hårda de är på åldersgränser på krogen där ?

2006-10-18 17:29

ettsär: hehe du va i den där flashback tråden där dom fråga pris på cannabis i riga också såg jag...

2006-10-18 17:30
 Watakushi
hahahaha. det stämmer Watakushi. =)

2006-10-18 17:34
Dom där glassarna som alla äter där är så jävla goda!

Såg folk som åt såna glassar hela tiden, så jag var tvungen att köpa en för att testa. Jag ångrar mig inte, det var typ det enda jag åt förutom mat.

Fan att såna inte finns i Sverige.

2006-10-18 17:35
BTW, Rigas djurpark sög. Mezaparks :)

2006-10-18 17:38
rätt P1
haha låter soft det. får hålla utkik.
Vet du hur det är med ålderskoll där ?

2006-10-18 17:43

Sjukt goda glassar, du köper dom på Rimi, alla käkar såna.

Ålderskollen vet jag inget om, jag är bara 14 år liksom, jag var inte där för att festa precis ;)

2006-10-18 17:56
rätt P1
'ah aight. men grejen är att jag inte åker dit för att käka glass direkt =/

2006-10-18 18:15
fan va najs med rimi!

önskar fan jag hade en sån där regnkappa å regnhatt från 50 talet, apropå ingenting förutom att jag är lite bäng och det känns fett länge sen.

2006-10-18 19:24
annay F9
hehe =) .
Inte för att äta bakelser heller då =) .

fint att de inte är så hårda på legitimation.

gah, det ska bli så nice !

2006-10-18 19:49
'ah aight. men grejen är att jag inte åker dit för att käka glass direkt =/

Haha :)

2006-10-18 20:28
Gräset köps för övrigt i 0,5:or och kostar eeeeh nån lat bara..
Reputation is the cornerstone of power.

2006-10-18 20:33
ylyone
å fan, låter fett. var köper man lättast och bäst?