I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Valp eller inte valp

Övrigt - Blandat

   

2006-06-26 01:26

Valp eller inte valp

Det är egetnligen bara jag som kan göra det avgörande beslutet, men det är alltid bra att få lite mer nyanser på ett problem eller icke-problem...

om jag köper denna lilla valp binder jag mig till den i kanske tio-femton år. Jag kommer alltid ha ett ansvar för den och kan inte bara lämna den vind för våg, det vill säga resa eller flytta hur som helst om inte jag är beredd att ta den med. den kommer säkert vara helfestlig nu när den är liten men när den har kommit förbi, unghundsåren och de finaste vuxenåren, kommer det vara lika kul?? jag har bara haft en gammal hund och då var jag liten så för mig gjorde det detsamma.

sen är ju inte pengar det som trillar ur fickorna på en så ska man lägga ut sjutusen på en valp, inte valpen , utan en valp. Alltså valpen är helt klart värd sjutusen men vill man lägga ut det på en valp?? (jag vet att det finns billigare alternativ men är man kär i en valp så är man)

ge mig era anledningar till varför ni skaffade er valp och om ni tycker det varit mest dåligt eller mest roligt både när den vuxit upp så att säga som när den var mini!

Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...