I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har du bott i Tyskland?

Övrigt - Blandat

   

2006-06-20 14:05

Har du bott i Tyskland?

Jag har vissa funderingar på att förflytta mitt feta arsle till Tyskland på heltid. Har en affärsidé som definitivt kommer funka och jag är ganska kär i landet sedan mina tidigare besök där. Så jag behöver egentligen bara lära mig språket lite bättre, sälja allt jag har här och lätta. Men innan jag gör det skulle jag vilja få lite feedback från folk som har levt där nere under längre perioder. Jag är intresserad av att höra hur det är att vara tysk helt enkelt. Alltså, jag vill inte veta att ölen är billig utan snarare hur det funkar med myndigheter, bostäder, sjukvård osv osv. Om någon har erfarenhet av att driva företag på tysk mark uppskattar jag självklart info om detta också, men det är inte särskilt troligt. Ge mig all information som är värd att veta.

Kör på...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.