I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CSN, studiebidrag, studielån osv

Övrigt - Blandat

   

2006-06-15 10:43

CSN, studiebidrag, studielån osv

ok so, jag ska (förhoppningsvis) börja plugga på universitetet nu till hösten så jag tänkte att det är dags att börja titta på vad csn kan göra för mig.

Jag hade tänkt läsa en 180 poängslinje på universitetet och jag tänkte skaffa studielån också.

Så jag tittade på Csn:s hemsida och gjorde lite beräkningar där och kom fram till att studiemedel + studielån ligger på ca 7000kr per månad, har jag räknat fel? För det verkar vara "lite för lite " hade för mig att bidrag inkl. lån skulle ligga på strax under 10000.

Jag funderar även kring om det finns en möjlighet att få någon form av "förskott" ( jag har glömt vad det heter nu igen ). Där man kan få studiemedel för max 4 veckor innan skolan börjar. Detta är något som är väldigt aktuellt för mig för jag vet att mina kurslitteraturkostnader kommer vara skyhöga den första månaden.

Är det någon som har erfarenhet kring detta?

All hjälp uppskattas <3






ps. Jag har läst igenom sakerna som står på deras sida men det finns fortfarande lite jag inte förtår * dum *

" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3