Andra spanska städer än Barcelona...
Borde ju finnas folk här som åkt till andra platser. Har redan gjort Barcelona, men har tankar på att någon gång ta mig tillbaka och plugga mer spanska. Vill isåfall ha ett någon mindre och framförallt billigare stad. Har kollat en del på Salamanca och Granada. Någon som vet något. Är inte speciellt intresserad av enorm diskotek och dansa hela natten. Schyssta barer och trevligt folk går bättre hem.
"jag har fin hår. som en waterfall."
"en något mindre stad" såklart.
min lillebrorsa kör palma (mallis) och diggar det. palma ska tydligen va en ganska civiliserad stad, och om man vill svina kan kan dra till magaluf över natten
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Valencia....dubbelt så stor som sthlm men folket där lever mer som en by. det finns ett stort internationelt universitet där;););)....go there. strand längs hela staden (sjukt nice)....fler spanska turister än utlänska!
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Valencia, Alicante, Sevilla (rätt konstig stad dock)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
iofs inte småstäder.
Valencia ÄR en stad i distriktet Valencia.....ERM...
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
torre del mar. underbart ställe. men du får räkna med att prata spanska för det är ingen turiststad, men ändå rätt schysst uteliv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alicante, där ere soft ja
málaga i södra spanien är soft som fasen.. inte så farligt mycket turism och det finns massa språkkurser osv om man är intresserad av sånt
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
är man i malaga måste man nästan ta en tur till en by som heter nerja alldeles i närheten av malaga. bra skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja, det är nästan mer soft i nerja iofs. men i málaga händer det lite mer
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
nerja är soft, ja, men inte direkt vad han söker tror jag :)
Lugn!
Valencia och Malaga är ju ett par av Spanien största städer. Känns som att det är dyrt, och dessutom har jag hört att det är på tok för mycket svenskar där också. En av anledningarna till att jag inte vill tillbaka till Barcelona, pratade knappt ett ord spanska utanför skolan. Alicante känns lite för turistigt. Om jag åker blir det sen höst/vinter, så stränder är inte till så stor glädje heller. Små byar längs kusten känns inte så hett heller. Tack för alla tips ändå, fortsätt tipsa. Ni får gärna motivera varför ställena är schyssta, vad man gör där, vad det är för folk o.s.v.
Och att små byar längs kusten inte känns så hett har såklart med det faktum att jag kommer vara där när stränderna inte är till så stor nytta. Känns som att det kan bli lite dött.
Fuengirola är nice som fan, en bit utanför Malaga.. marbella (heter det så?) är också nice..
Fucks your life up crew Tjabo!
nerja är fett som fan ja. ligger två mil ifrån ovan nämnda torre del mar.
Nerja är otroligt nice!
Fucks your life up crew Tjabo!
Bilbao kanske?
I´m with stupid--->
ja fuengirola är nice som fan. gaaalet mycket svenskar där dock.. de flesta bor väl där permanent har jag för mig.
Ok, men då går det bort om jag ska vara där ett tag. Har inte lust att lägga pengar en gång till på att bara umgås med svenskar. :)
palma är the shit :)
mjao!
Fuengirola är niceness :) Dock mycket svenskar ja som nämnts tidigare
Look with your own eyes - See with your own mind
Fuengirola e nice om du inte har nåt emot svenskar
Meep meep
Alicante. spanan in de moriska ruinerna i staden. mäktiga
Femme fatale
Hmmm, glömde bort min egen tråd. :) Fler tips, någon som har varit i och kan berätta något om Salamanca, Granada eller San Sebastian? Och berätta gärna varför jag skulle orka att vara där i ett par månader.
alicante elller santa pola(liten stadutanför alicante hellacool)
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Jag har varit i San Sebastian och kan absolut rekommendera det. Visserligen har jag inte pluggat där, men ändå. Det var trevligt, även Palma var väldigt väldigt bra...
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
jag röstar på fuengirola, fullt med svenskjävlar, du kommer inte lära dig mkt spanska.
benidorm, iofs kanske inte så "billigt" men var är det d ?
Alicante verkar vara det stället du söker
Jockish @ B-vik
jag ar pa mallorca nu :) Inte basta resemalet om man tanker pengamassigt... Dyraste platsen i Spanien...
...