Svenne - Blatte? Vem jobbar hårdast?
Jag vill börja med och säga att jag inte vill irriterade någon eller dra alla över en kant, utan detta är bara ett sätt jag tänkt på. Min tanke, så vill inte hade någon gärna tar illa upp. Och gör ni det så ber jag om ursäkt. Allt börja med att jag fick i 6:an och en ny grabb kom in i klassen, shaho heter han kurd trevlig, direkt från bergen. Alla skratta åt Shaho, att han luktade och hade en håriga bollar för att vi gick i 6:an, Jag förstog shaho ja hade också håriga bollar. Det som Shaho gjorde som inte vi gjorde var att så fort han sluta skolan, så cykla han snabbt till Pizzerian. Han jobba där tills kl 23.00 (när dem stängde) han gjorde sina läxor på sin 30 min korta lunch rast, och kom tillbaks till skolan dagen efter trött. Fan synd om han! tänkte vi. Att vara 15 bast och jobba skiten ur sig direkt efter skolan, det fortsatte i högstadiet han började också ge ut tidningar på morgonen innan skolan. 3 timmars sömn varje natt, vakna springa och dela ut tidningar. Skolan, sen jobba i pizzerian till kl 23.00. Det som var grejen var att han klarade av att plugga, lära sig svenska språket, lära sig engelska få diplom i skolan som bästa prestation vara med i elevrådet, det var ju helt sjukt! Nu är han 18 och jag 17 och vi har blivit bra kompisar, men när vårat gäng med kompisar fyller osv så kan inte min kompis följa med han måste jobba och när han jobbat färdigt orkar han inte. Tänk dig att missa sin ungdom för att tjäna pengar år sin familj, pengarna han tjänar går direkt till farsan. Nu för ca 1-2 månader sedan bröt min kompis benet och jag har aldrig sätt han lyckligare, han behöver inte JOBBA! han festar,han lever sin ungdom nu! skönt o se man blir glad! Men det jag ville komma fram till var, hade en svensson klarat av detta? Jag kan flera kompisar som måste dra till en pizzeria för o jobba och fall ni drar till eran Pizzeria är det nog inte Karin och Ernst som bakar pizzerna, utan det är ju Musfafa abuchri och Karim bahlam (t.ex) Och pizzera är hårt jobb, riktigt! Är det blattarna som jobbar sönder sig? Och hade en Svensk grabb klarat av det min kompis gjort?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|