I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uteblivande av pliktjänst!

Övrigt - Blandat

2006-06-08 08:48

Uteblivande av pliktjänst!

Ja, det är som det låter.. Jag hade permission Från tisdagen tills i onsdags 16,30 för att gå på ultraljud med min flickvän , sedan skulle jag vara i tjänst från 07,30 till 16,30 tills på torsdagen och sedan hade jag permission igen för flickvännens student på fredagen.

Flickvännen har en jobbig graviditet och jag tyckte även det var onödigt att åka tillbaka från Karlstad till Stockholm 2 gånger på en dag, dvs 8 h resa, för att vara i stockholm några timmar så försökte få tag på mina befäl och säga att jag skulle på pappa träff, dvs info möte typ..

Men nu när jag inte kom i morse ringde en ursinnig kapten och säger att han tänker anmäla mig för uteblivande pliktjänst och jag undrar givetvis vad som kommer att hända? Blir det åtal med fängelse? Alltså fan för dem... 1 jävla dag..

Vad ska jag göra? Muckar 25:e augusti och min flickvän ska ha barn 10 November. Vore surt om jag fick fängelse straff lagt i Oktober eller November. Samt att jag ändå vill vara där för min flickvän och det är verkligen skit jobbigt att göra värnplikten när hon mår som hon mår och jag kommer missa sammanlagt 7 månader av hennes graviditet när jag muckat.

Känns surt...

Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!