I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uteblivande av pliktjänst!

Övrigt - Blandat

2006-06-08 08:48

Uteblivande av pliktjänst!

Ja, det är som det låter.. Jag hade permission Från tisdagen tills i onsdags 16,30 för att gå på ultraljud med min flickvän , sedan skulle jag vara i tjänst från 07,30 till 16,30 tills på torsdagen och sedan hade jag permission igen för flickvännens student på fredagen.

Flickvännen har en jobbig graviditet och jag tyckte även det var onödigt att åka tillbaka från Karlstad till Stockholm 2 gånger på en dag, dvs 8 h resa, för att vara i stockholm några timmar så försökte få tag på mina befäl och säga att jag skulle på pappa träff, dvs info möte typ..

Men nu när jag inte kom i morse ringde en ursinnig kapten och säger att han tänker anmäla mig för uteblivande pliktjänst och jag undrar givetvis vad som kommer att hända? Blir det åtal med fängelse? Alltså fan för dem... 1 jävla dag..

Vad ska jag göra? Muckar 25:e augusti och min flickvän ska ha barn 10 November. Vore surt om jag fick fängelse straff lagt i Oktober eller November. Samt att jag ändå vill vara där för min flickvän och det är verkligen skit jobbigt att göra värnplikten när hon mår som hon mår och jag kommer missa sammanlagt 7 månader av hennes graviditet när jag muckat.

Känns surt...

Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2006-06-08 08:49
Ska åka tillbaka till Stockholm 10,07 från Karlstad för att enbart snacka sedan har jag permission igen men funderar på att skita i det om de ändå ska anmäla mig..

2006-06-08 08:57
dude lugna dig, gör inget förhastat! Fan vilka svin dom är! Tror inte du behöver oroa dig om fängelse dock...inte för 1 dag
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2006-06-08 09:07
du har ju en ganska bra ursäkt varför du inte åkte till sthlm för några timmars jobb, finns säkert nått befäl med barn som förstår dig
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2006-06-08 09:10
Mjo, ska undersöka möjligheterna till frisedel. Lumpen suger. Tar hellre hand om min flickvän och försöker tjäna lite pengar innan barnet kommer..

2006-06-08 09:13
alltså... det kommer aldrig gå så långt som till något fängelsestraff...
vi är liksom inte direkt i krigstid :)

kanske böter ...vad vet jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-08 09:13
Låter som att du har klart giltiga skäl och att dinte behöver oroa dig. Som redan har sagts, lägg up en story att du behövdes vid din flickas sida. Lätt att du kanske bara får en tillsägelse och inget annat.

Grattis till dig blivande pappa förrresten
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2006-06-08 09:24
Bono P19

du kan ta det lugnt mannen... utbliven plikt tjänst en dag e inte det farligaste det västa dom gör vad jag vet/tror e att du får nått betydande löneavdrag eller en betygssänkning, iom att du har ganska giltigt skäl så kanske det inte ens blir det. Så ta det lugnt bara och vänta på "domen"
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-06-08 11:08
blir nog bara en varning ska du se...

Grattis "farsan" !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-08 12:18
Det är inte så att du har hoppat av utan bara missat en dag?

Du vet ju hur dom är som överdriver allting hela tiden?

Tror knappast de anmäler dig...
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-06-08 12:21
Späd på historien lite, säg att hon hade hemsk värk och verkligen behövde dig

2006-06-08 12:36
Jag skulle satsa mer på att bli totalt avskriven från lumpen.

Gå till psykologen en gång i veckan och berätta om din växande oro för att inte kunna försörja din tjej/fru och barn. Berätta om att du inte kan sova, om panikångestattacker. Iscensätt gärna en dramatisk panikattack under övning.

Det viktigaste är att inte nöja sig med ett eller två eller tre psykbesök, du behöver flera. Folk fejkar så mkt så man måste stå ut från mängden.

Sedan skaffar du dig ett jobb som ger bra betalt. I värmland lär det finnas något bra, hårt, högbetalt fysiskt arbete. Arbeta ett år eller två, sen så gå en KY utbildning/läs deltid yrkesutbildning på högskola/universitet.

Varsego! Här har du ett recept på ett dugligt liv.

2006-06-09 08:15
Blev anmäld i alla fall, han satt med tidtagar ur och stoppade det när jag kom in på kontoret.. 22h och 3 min utebliven tjänst. Vilken jävla skit stövel.. Frisedel vägrar de ge mig men är bara 2 månader och 15 dagar kvar så står nog ut.

Fast missar ju 7 månader av flickvännens graviditet och att bli anmäld för att jag var "delaktig" 22h och 3 min för en gångs skull känns ju lite skit.

Aja, får ta det som kommer, är nog som ni säger, han sa att det påverkar mitt betyg och får väll antingen varning, löneavdrag eller extra tjänst max 20 h..

2006-06-09 09:37
vilken oförstående sate..

Grattis till att du ska bli pappa iallafall! o lycka till!
mimmi - Imma smooth chick

2006-06-09 13:18
Blev anmäld i alla fall, han satt med tidtagar ur och stoppade det när jag kom in på kontoret ..

han har iaf humor
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-06-09 13:48
Skjut honom när barnet väl är fött

2006-06-09 13:54
Asså du kommer bli inkallad på förhör hos nåt hövve... säger du din story så kommer du väl få nåra dagsböter typ.

Så jag tror dagsböter. Ta det lungt :)
The sky always had little fluffy clouds..

2006-06-09 14:07
Jag akte pa det 2ggr under min tid i gront. Du far snacka med rattsofficern pa ditt forband. Han grillar dig, du berattar hur det ar, efter 2 veckor far du ett brev dar du far reda pa straffet, jag fick en veckas dagsboter per gang. Fick sankt uppforandebetyg till raga pa det. Sa rent ekonomiskt ar det inte sa illa. Men javligt surt o ha det pa sitt betyg. Som i ovrigt ar flackfritt.

2006-06-09 14:08
Du har iof en bra anledning att missa uppstallningen, inte direkt vad jag hade.